هشدار دانشگاه علوم پزشکی؛
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۲۱:۲۹ چاپ

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از افزایش مسافرت‌ها گفت: از هموطنان درخواست داریم که کرونا را جدی بگیرند و به گیلان سفر نکنند.

گیل خبر/ آبتین حیدرزاده امشب در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از افزایش مسافرت‌ها در تعطیلی‌های پیش رو اظهار داشت: با توجه به تعطیلی‌های چند روز آینده و وضعیت قرمز برخی نقاط کشور مردم باید به‌جد از مسافرت کردن در این ایام پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه وضعیت تهران از حیث ویروس کرونا قرمز است خاطرنشان کرد: از هموطنان خود درخواست داریم که ویروس کرونا را جدی بگیرند و به شمال کشور مسافرت نکنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید 19 در استان گیلان ابراز داشت: مسافرت مردم از سایر نقاط به‌ویژه تهران به گیلان چالش جدی را برای کادر درمان این استان ایجاد می‌کند.

حیدرزاده از مسافرانی که به هر دلیلی وارد گیلان شدند خواست که از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و تصریح کرد: در صورت امکان از مسافرت رفتن و یا حضور در هرنوع تجمعی اعم از میهمانی جداً خودداری کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دست‌های خود را مرتباً با آب و صابون بشویند و در بیرون از منزل از ماسک استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان گیلان در چند ماه اخیر با تلاش مضاعف خود توانستند این ویروس را نسبتاً کنترل کنند خاطرنشان کرد: رعایت دستورات بهداشتی و پرهیز از مسافرت کردن در این ایام به‌نوعی قدردانی از کادر درمان محسوب می‌شود.

 

تسنیم