معاون سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از مناطق سیل زده تالش:
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۳:۱۱ چاپ
بیشترین خسارت ها در سیل اخیر تالش در حوزه زیرساخت ها بود/ بحران سیل به خوبی مدیریت شد

معاونت بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور  با بیان اینکه به واحدهایی که در حریم رودخانه ساخته شده، خسارت پرداخت نمی شود، گفت: واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها مقاوم سازی شود.

گیل خبر/ ب«امیر قادری» امروز(سه شنبه، ۸ مهر) در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: کشور ما کشور حادثه خیزی است و باید با برنامه حرکت کنیم تا آسیب ها به حداقل برسد.

معاونت بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور به تغییر شرایط اقلیمی در منطقه و کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به این مسئله، کسانی که در این حوزه مسئول هستند وظایفشان سنگین و خطیر است.

وی با اشاره به سیل اخیر تالش، خاطرنشان کرد: بحران سیل در تالش به خوبی مدیریت شد و این نتیجه تلاش همه دستگاه ها است و جا دارد از مدیریت خوب استان و شهرستان در این خصوص تقدیر و تشکر کنم.

قادری با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران به صندوق بیمه کشاوزی لحاظ شده که باید کمک شود، گفت: در سیل سال گذشته، ۱۸ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد.

معاونت بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اظهارکرد: اگر در حوزه پیشگیری کار می شد دیگر نیاز نبود این همه اعتبار و پول از بیت المال هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیاستش این است بیمه ها را تقویت کند، افزود: باید از صندوق بیمه محصولات کشاورزی حمایت شود.

قادری بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد و گفت: در بیمه اماکن روستایی و شهری عقب هستیم و آمار قابل قبولی در این خصوص نداریم و باید تلاش شود از ظرفیت بیمه بهره گرفته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین خسارت ها در سیل اخیر تالش در حوزه زیرساخت ها بوده است،خاطرنشان کرد: آسیب و خسارت به مناطق شهری و روستایی کمتر بود.

وی ادامه داد: پرداخت خسارت های ناشی از سیل تالش را با جدیت پیگیر خواهیم بود تا مشکلات برطرف شود.

قادری جابه جایی در مناطق سیل زده را سخت و دشوار دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده جابه جایی کار سختی است و باید ایمن سازی و اجرای طرح های آبخیزداری مورد توجه شود.

معاونت بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های مرتبط از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جلوگیری کنند، افزود: صدور پروانه در سکونتگاه های شهری و روستایی در چارچوب قانون باشد.

وی با بیان اینکه اصول اولیه ساخت و ساز رعایت نشود دستگاه های مربوطه حق خدمات رسانی و صدور مجوزها راندارند، اظهارکرد: اگر می خواهیم خدمتگزار خوبی باشیم باید قانون مدار باشیم و مبنا را قانون قرار دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به واحدهایی که در حریم رودخانه ساخته شده، خسارت پرداخت نمی شود، افزود: واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها مقاوم سازی شود.

قادری با بیان اینکه بازسازسازی و بازتوانی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: خسارت هایی که به تالش وارد شده در دستور کار سازمان مدیریت بحران است.

 

عکس: سونیا قنبری

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code