رییس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان گیلان خبر داد:
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۱:۰۰ چاپ

نشست خبری رییس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان گیلان برگزار شد.

گیل خبر/ غلامرضا رشاد صیقلانی در نشست خبری با خبرنگاران گفت : هدف نهایی وکالت در یک جامعه مدنی برقراری عدالت اجتماعی و تامین یک دادرسی عادلانه می باشد و عموما فارغ التحصیلان حقوق به دو رشته وکالت و قضات روی می آورند .از این رو مرکز وکلا قوه قضاییه و کانون وکلا هر ساله اقدام به برگزاری آزمون پذیرش وکیل در هریک از این دو نهاد می نمایند.

رییس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان گیلان ادامه داد: آزمون وکالت برای جذب وکیل همزمان با سراسر کشور در روز ۴ مهر ماه راس ساعت ۸ دردانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.
وی افزود : تعداد ۸۵۰۰۰ نفر در سراسر کشور داوطلب شرکت در این آزمون هستند که از این تعداد در استان گیلان ۲۸۷۲ نفر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت ۷۵۰۰ نفر در کل کشور پذیرفته خواهند شد.

رشاد صیقلانی با اشاره به اینکه باید یک نگاه پیشگیرانه در انعقاد قراردادهای معاملاتی و بازرگانی وجود داشته باشد اظهار کرد : اگر هر خانواده در جامعه دارای پزشک و وکیل خانواده باشد ، سلامت و جان و مال مردم حفظ خواهد شد و مشکلات کمتری در روابط اجتماعی جامعه بوجود خواهد آمد.

وی با ابراز امیدواری از نهادینه شدن این تفکر در جامعه گفت : دغدغه سیستم قضایی کشور حضور وکیل ، فارغ التحصیل رشته حقوق یا حقوقدان هنگام عقد قراردادها دربنگاه های مشاور املاک و اتومبیل است ، زیرا حضور افراد متخصص باعث کاهش پرونده های قضایی خواهد شد .

رشاد ادامه داد: در راستای دادرسی خدمات وکالت در حوزه های قضایی دادگستری های سراسر کشور اتاقی با عنوان ارشاد و معاضدت قضایی وجود دارد که وکلای مرکز قوه قضاییه خدمات رایگان را به مراجعان ارائه خواهند داد که بالغ بر ۴۰۰۰ مشاوره رایگان در شش ماهه اول سال فقط در شهر رشت انجام شده است . همچنین مرکز وکلای قوه قضاییه ، وکیل رایگان در اختیار افراد نیازمند که توانایی مالی ندارند را قرار خواهد داد.

همچنین رییس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه گیلان از انعقاد تفاهم نامه های متعدد با وزارت آموزش و پرورش ، بسیج شرکت ها و کارخانه جات با همکاری وزارت تعاون جهت تسهیل امور جامعه فرهنگیان و کارگران خبر داد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code