واکنش نماینده لاهیجان و سیاهکل به پویش «نه به دنا پلاس»:
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۳:۰۸ چاپ

رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به پویش «نه به دنا پلاس» با بیان اینکه انصراف‌دادگان خودشان ویتارا و سراتو گرفتند اظهار داشت: ماشین‌ها به نام مجلس است و به نام نمایندگان نیست.

گیل خبر/ به گزارش حرف تازه؛ رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به پویش «نه به دنا پلاس» با بیان اینکه انصراف‌دادگان خودشان ویتارا و سراتو گرفتند اظهار داشت: ماشین ها به نام مجلس است و به نام نمایندگان نیست.
خبرنگار گیل و دیلم پس از طرح پویش «نه به دنا پلاس» توسط نمایندگان گیلانی مجلس شورای اسلامی با رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان ، سیاهکل ، رودبنه ، دیلمان و پیرکوه و نماینده معین حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و کیاشهر گفت‌وگو کرد.
مهم‌ترین محورهای سخنان رسول فرخی میکال در ادامه آمده است:
*این بحث خودرو تدبیری است که هیئت رئیسه مجلس انجام داده و خود هیئت رئیسه نیز باید موضوع را جمع کند.
*ما در مجلس هم گفتیم؛ اگر حق نمایندگان است به صورت شفاف به مردم بگویند و اگر حق نمایندگان نیست موضوع را جمع کنند و به این جمع‌بندی رسیدیم که خود هیئت رییسه با مردم صحبت کند.
*شیوه ها باید شیوه های معقول و مورد قبول مردم باشد این که بعضی‌ها نوشتند (انصراف‌دادگان) خودشان ویتارا و سراتو گرفتند.
*ماشین‌ها به نام مجلس است به نام نمایندگان نیست.
*باید با مردم شفاف باشیم، ما نماینده مردم هستیم. حضرت آقا فرمودند این نمایندگان انقلابی هستند . این نمایندگان انقلابی‌تر هستند. ما بارها در جلسات خودمان گفتیم این مجلس، محکوم به موفقیت است خب پس به مردم راست بگویید. مردم باید بدانند و وکلایشان در مجلس چه می‌کنند؟ و چه امکاناتی دریافت می‌کنند؟
*در قانون خدمات کشوری، نماینده هم‌تراز وزیر است. حالا شما بیایید دریافتی‌های نماینده را با وزیر مقایسه کنید.
*این‌ها را باید شفاف‌سازی کنند اگر شفافیت صورت نگیرد ذهن مردم خراب می‌شود و اعتمادشان سلب می‌شود و این سلب اعتماد خدای ناکرده برای نظام ایجاد مشکل می‌کند.
*تمام کار بنده شفاف است. محل کار من ۳۰ سال در استانداری گیلان است. تابه حال یک بار از ماشین دولتی استفاده نکرده‌ام برای امور شخصی و مسائل سازمانی.
*یکی از رسالت‌های بسیار مهم و غیر قابل انکار پایگاه‌های خبری درج درست اخبار و امانت‌داری است.
*مطالبی دارم اما چون به مردم قول دادم در این ۴ سال وارد حاشیه نشده و هم نخواهم شد ، بعد از ۴ سال همه‌ی موارد را منتشر خواهم کرد.
*می شود نماینده از سه ماه از آغاز به کار مجلس گذشته باشد و دفتر نداشته باشد؟ آیا این معقول است؟! گاهی اوقات سوال‌کننده باید وزن سوالات را ببیند. مگر می‌شود بنده در لاهیجان دفتر داشته باشم اما در سیاهکل که شهر خودم است دفتر نداشته باشم؟! همان ستاد من در سیاهکل، دفتر من است و ملاقات عمومی هم با مردم پابرجاست.