فرماندار رشت خبر داد؛
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۲:۱۵ چاپ

فرماندار رشت با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه ۷ میلیارد ریالی جهت احیا و بازسازی خانه تاریخی آوانسیان، بر لزوم احیاء و بهره برداری از ابنیه تاریخی رشت در راستای رونق صنعت گردشگری تاکید کرد.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا؛ علی فتح‌اللهی در حاشیه بازدید از آثار و ابنیه تاریخی شهر رشت با تاکید بر لزوم احیا و بهره‌برداری صحیح از این بناهای ارزشمند جهت رونق صنعت گردشگری، اظهار کرد: در راستای احیای خانه تاریخی آوانسیان، ۷ میلیارد ریال اعتبار از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه جاذبه‌های گردشگری دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان و جزو ۱۰ کشور نخست دنیا محسوب می‌شود، افزود: مباحث مختلفی چون طبیعت گردی و گردشگری آیینی و همچنین مباحثی چون توریسم سلامت به دلیل توانمندی‌های موجود در ایران، می‌تواند در ارتقای صنعت توریسم بسیار اثرگذار باشد.

فرماندار رشت با انتقاد از عدم توجه کافی به صنعت گردشگری و استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب نادیده گرفتن میزان بالایی از درآمدزایی شده زیرا رونق گردشگری می‌تواند سبب اشتغال، ایجاد در آمد پایدار، افزایش چرخش مالی و انتقال و اشاعه فرهنگ و آیین و توانمندی‌های موجود در شهرستان به گردشگران شود.

وی با تاکید بر توجه همه جانبه به تفکر گردشگری، تصریح کرد: گردشگری امری تک بعدی نیست و باید تمامی موارد از لحظه ورود گردشگر تا زمان خروج وی از شهرستان مدنظر قرار گیرد.

فتح‌اللهی ادامه داد: حتی نوع لباس و پوشش افراد راهنمای تور و نحوه برخورد آنان با گردشگران هم جزوی از این پازل است که همه موارد می‌توانند مکمل هم باشند.

فرماندار شهرستان رشت بر ارائه خدمات بهینه و استفاده از ظرفیت‌هایی چون سرو غذاهای محلی در رستوران‌ها تاکید کرد و گفت: با وجود پتانسیل‌های فروان، متاسفانه تاکنون پازل‌های موجود به درستی در کنار هم چیده نشده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه برای شنیدن نگرانی‌ها، رفع دغدغه‌ها و تامین اعتبار در زمینه گردشگری، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، کمک همه دستگاه‌های ذیربط و تعرفه درست مکان‌های گردشگری به دنبال ارائه خدماتی شایسته و ایجاد یک صنعت پایدار در این زمینه باشیم.

گفتنی است؛ خانه تاریخی آوانسیان، حمام تاریخی حاجی، عمارت تاریخی بلدیه، هتل ایران، بازار طاقی بزرگ و کوچک رشت و خانه تاریخی مفخم السلطنه(خانه فرهنگ) از جمله ابنیه تاریخی شهر رشت بود که فرماندار رشت از آن بازدید کرد.