مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: ۱۵۲ کیلومتر از شبکه های فشار متوسط توزیع برق این استان بهسازی و اصلاح شد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا؛ محمداسماعیل هنرمند روز چهارشنبه اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکه های فشار متوسط توزیع برق گیلان، تاکنون این میزان از این شبکه اصلاح و بهسازی شده است.

وی افزود: طرح جهادی تاب آوری شبکه در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در راستای رفع کانون های خطرآفرین و تامین برق پایدار برای مشترکین در حال اجرا است و تاکنون ۳۵ مرحله این طرح اجرا شده است.

وی یادآور شد: در این طرح که از ابتدای سال جاری آغاز شده ، با بکارگیری تجهیزات فنی لازم و نظارت میدانی توسط مدیران ارشد شرکت و با استفاده از توانمندی نیروهای عملیاتی و اجرایی امور توزیع برق گیلان ، تلاش شده تا تعمیرات پیشگیرانه با هدف ارتقای تاب آوری و مقاوم سازی شبکه های توزیع در حد مطلوب اجرا شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: طی ۳۵ مرحله از اجرای طرح تاب آوری و با فعالیت ۱۸۲ اکیپ اجرایی به ظرفیت یکهزار و 770   نفر ساعت، عملیات جهادی ارتقای تاب آوری بر روی ۲۰ فیدر فشار متوسط در امور توزیع برق یک رشت، دو رشت، سه رشت، چهار رشت، پنج رشت، بندرانزلی، لنگرود، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، رودسر و تالش  با اعتبار بالغ بر ۷۹۳۸ میلیون ریال انجام شد.

هنرمند خاطرنشان کرد: اجرای طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکه های فشار متوسط توزیع برق گیلان، علاوه بر تامین برق پایدار، ارتقای سطح آمادگی نیروها و اکیپ های این شرکت در شرایط سخت و بحرانی را به همراه خواهد داشت .

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت ، در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار مشترک برق دارد. هم اینک دو هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.