نحوه استخدام عجیب و غریب یک کارخانه متمول؛
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۲:۰۹ چاپ

گیل خبر/ سرویس استانی:  مدتی پیش آزمون استخدامی مجتمع دخانیات گیلان برگزار شد و بنا به گفته دخانیات گیلان بیش از  1300 نفر در این آزمون شرکت کردند که حدود 110 نفر انتخاب خواهند شد. برای برگزاری این آزمون از هر شرکت کننده 50 هزار تومان دریافت شد که جمعا بیشتر از 65 میلیون تومان می شود. ولی آخرین اخبار حاکی از آن است نمرات عمومی و تخصصی برخی داوطلبان صفر اعلام شد و ورقه امتحانی آن ها تصحیح نشد. ظاهرا بعضی از داوطلبان برای این که بتوانند به استخدام شرکت دخانیات گیلان نائل شوند مدرک تحصیلی خود را نیز پائین تر درج کردند ، ولی به دلیل عدم انطباق رشته تحصیلی یا مدرک آموزشی حائز شرایط برای استخدام نبودند. همچنین بعضی از نیروهای دخانیات گیلان نیز برای دائمی کردن استخدام خود در آزمون شرکت کردند که به دلیل عدم تطابق مدرک تحصیلی به رشته های مجاز ورقه آن ها نیز تصحیح نشده است. 

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که تعداد دیگری ( ظاهرا 20 نفر) نیز قرار است بدون آزمون جذب دخانیات گیلان شوند تا روند تکمیل استخدامیهای این شرکت به انواع و اقسام مختلف تکمیل گردد.

هرچند دخانیات گیلان می تواند ادعا کند که از قبل شرایط لازم برای حضور در آزمون را اطلاع رسانی کرده است، اما خوب است که پاسخ دهد به چه دلیل با وجود این که از داوطلبان پول گرفته است ، امکان تصحیح ورقه در این آزمون تحت نظر سازمان سنجش وجود نداشته است. شاید برای رفع شائبات خوب است که اسامی تمام برگزیدگان آزمون دخانیات اعلام شود تا همه داوطلبان و افکار عمومی قانع شوند که در این زمینه هیچ شبهه ای باقی نمانده است. همینطور پرداخت تمام و کمال هزینه کسانی که ورقه آن ها تصحیح نشده است امری است که برای شرکت متمولی چون دخانیات گیلان نباید چندان مشکل باشد. شاید خوب باشد که در این زمینه نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی ورود کنند که برگزاری این آزمون و دریافت پول بدون هیچ دستاوردی از مردم از نظر شرعی و قانونی امکان پذیر است یا خیر؟ البته صبح امروز مهندس مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد که مجتمع دخانیات زیر مجموعه آن است از این شرکت  بازدید کرده است که احتمال می رود چنین ابهاماتی مورد بررسی قرار گیرد.