فرماندار رشت در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خواستار شد؛
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۲۳:۲۰ چاپ

فرماندار رشت  خواستار حمایت و پشتیبانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از احیاء و بازسازی ابنیه و اماکن تاریخی رشت شد.

گیل خبر/ علی فتح اللهی فرماندار رشت در دیدار با ساسان تاجگردون معاون برنامه ریزی و تامین منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به وجود ابنیه تاریخی ارزشمند در شهر رشت، افزود: رشت به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور که به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شده است، ظرفیت های فراوانی به عنوان جاذبه های تاریخی و گردشگری دارد که نیازمند احیاء و بازسازی است.

وی با بیان اینکه ابنیه تاریخی هر شهر به عنوان بخشی از هویت ارزشمند آن شهر محسوب می شود، خاطرنشان کرد: احیای این اماکن و بافت های تاریخی علاوه بر احیای هویت ارزشمند شهری، به لحاظ گردشگری نیز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

فرماندار رشت  با اشاره به محدودیت منابع اعتباری شهرستانی و استانی، تاکید کرد: احیاء و بازسازی این بناهای تاریخی ارزشمند نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

فتح اللهی همچنین تنوع تولید صنایع دستی  در شهرستان رشت را  از دیگر ظرفیت های مهم این شهرستان در حوزه  گردشگری دانست و یادآور شد: ثبت روستای فشتکه به عنوان روستای ملی حصیربافی و ثبت شهررشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی را از جمله اقدامات مهمی است که در حال اجرا است و در همین راستا احداث پیاده راه فرهنگی در پیرسرای رشت به عنوان بازار هدف عرصه صنایع دستی نیز در دست پیگیری است.