گیل خبر/جلسه استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار کلانشهر رشت که طبق اعلام قبلی قرار بود غروب امروز "شنبه" برگزار شود لغو شد.

در جلسه شورای اسلامی رشت در شامگاه چهارشنبه گذشته ۶ عضو شورا برای استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار این کلانشهر در روز شنبه امروز بیست و دوم شهریور رای دادند در همین ارتباط ظهر امروز شنبه در پیامکی از سوی روابط عمومی شورای اسلامی رشت از خبرنگاران برای شرکت در جلسه استیضاح شهردار رشت دعوت به عمل آمد اما بعد از چند ساعت از طریق پیامک اعلام شد که جلسه امروز شورای اسلامی رشت لغو شده است.

گفته می شود که این جلسه به دلیل عدم امکان حضور برخی از اعضای شورای اسلامی رشت لغو و به روز دیگری موکول شده است.

در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت در دوازدهم شهریور، شهردار رشت برای پاسخگویی به هشت سوال بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت حضور یافته بود که پس از رای گیری ۶ عضو از پاسخ های شهردار قانع نشدند بنابراین در جلسه چهارشنبه گذشته رای گیری استیضاح شهردار رشت انجام گرفت و ۶ عضو به استیضاح رای دادند.

از آغاز فعالیت ناصر حاج محمدی در پست تصدی شهرداری رشت در خرداد ماه سال گذشته تاکنون ، وی سه بار برای پاسخ به سئوالات اعضای شورای اسلامی رشت در صحن حضور یافت که یک بار اعضای شورا از جواب های شهردار قانع شدند و ۲ بار قانع نشدند.

در یک بار گذشته ای که اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت از جواب های شهردار قانع نشدند کار به استیضاح کشید اما طی ۲ جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء ، جلسه استیضاح برگزار نشد و در نهایت موضوع طرح استیضاح شهردار رشت با امضاء شش نفر از اعضای شورای اسلامی رشت و رای گیری اعضاء از دستور جلسه خارج شد.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد این کلانشهر دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

ایرنا