در جلسه شورای اسلامی رشت در شامگاه چهارشنبه ۶ عضو شورا برای استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار این کلانشهر در روز شنبه هفته آینده رای دادند.

گیل خبر/ در جلسه هفته گذشته شورای اسلامی رشت،  شهردار رشت برای پاسخگویی به هشت سوال بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت حضور یافته بود که پس از رای گیری ۶ عضو از پاسخ های شهردار قانع نشدند. رئیس شورا پس از پایان جلسه هفته گذشته گفته بود که در این ارتباط تصمیم گرفته می شود که در جلسه امشب استیضاح شهردار رای آورد.

سید امیرحسین علوی عضو شورای اسلامی رشت  گفت: در یک سال گذشته از سوی تمامی اعضای شورا بارها در ارتباط با مشکلات ، فساد و هدر رفت منابع به شهردار رشت کتبی ابلاغ شد.

وی با اشاره به عدم جذب اعتبارات ملی از سوی شهرداری رشت ، افزود: چندین بار به شهردار رشت تذکر دادیم، فرصت ها به راحتی از دست داده شد.

بهراد ذاکری نیز در این جلسه در سخنانی گفت: امروز صبح که از خانه بیرون آمدم به من از ترافیک حاصل از کنده کاری خیابان ها گفتند پی گیری کردم و گفته شد که راهنمایی و رانندگی همکاری نمی کند.

وی خطاب به شهردار رشت بیان داشت: آقای حاج محمدی مگر در خواب زمستانی آن هم در شهریورماه فرو رفته اید، وظیفه شما به عنوان یک شهردار چیست؟ چه کرده اید که امروز ظهر مصیبت مدیریت شما بر سر من آوار شد زمانی که گفتند برای دستیابی به طبقه مدیریت شما باید رمز آسانسور را بلد باشند.

ذاکری ادامه داد: مگر شما چه کاره هستند و در چه جایگاهی قرار دارید که امروز سر سفره مردم رشت نشسته اید و صاحبخانه باید برای رسیدن به شما هفت خان رستم را فتح کند.

وی اظهار داشت: مدیران شهرداری را که برای پاسخگویی و نظارت به کمیسیون های شورا احضار می شوند تحت فشار قرار می دهید تا پاسخگو نباشند چه چیزی را می خواهید مخفی کنید؟

این عضو شورای اسلامی رشت بیان داشت: مردم رشت بدانند که از روز اول، امروز را پیش بینی می کردم که به ایشان رای ندادم ، وی همان کسی است که زمانی به دنبال مشاور شدن در همین شهرداری رشت بود و ناگهان شهردار این کلانشهر شد.

ذاکری بیان داشت: از شهردار رشت درباره منزل مسکونی اش می پرسم پاسخ نمی دهد، راجع به شائبه های مالی مشاور و همدستانش می پرسم از اساس مشاور را کتمان می کند، مشاور شما تنها کسی است که به انتخاب صد درصد خودتان و بدون هیچ درخواست و فشار بیرونی مدت ها به طور فراقانونی در اتاق شما و در جلسات در کنارتان حضور داشته چرا اکنون در قبال اتهاماتی که به او وارد شده سکوت کرده اید؟

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای اسلامی و رای چهار عضو شورا مبنی بر قانع شدن از جواب های شهردار اضافه کرد: من نمی دانم چهار همکار شورا چگونه رای قانع شدن به پاسخ های شما دادند اما من نمی توانم جواب مردم رشت شهرم را بدهم امروز باید تلاش کنم تا تنها مسیر اشتباه طی شده را تصحیح کنم و شرمسار باشم که نتوانستم جلوی حضور ایشان را در شهرداری رشت بگیرم.

این عضو شورای اسلامی رشت بیان داشت: تا آخرین لحظه به فرآیند استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار رشت ادامه می دهم چرا که به این مهم اعتقاد دارم.

محمد حسین علیپور عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: دیگر سکوت و نصحیت کارساز نبوده با توجه به اینکه شهردار رشت نسبت به زنگ خطرهایی که برای ایشان به صدا درآمده سکوت کرده و اعتنایی نکرده است به نظر می رسد اتفاقی مشابه آنچه برای مشاور ایشان در هفته های گذشته پیش آمده برای دوستان دیگر ایشان در هفته های آینده پیش آید، اینگونه مسایل به حیثیت شورای اسلامی رشت و این کلانشهر آسیب خواهد زد.

حجت جذب یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه گفت: فساد حاکم در شهرداری این کلانشهر در همه حوزه ها مشخص است و تاکنون تذکرات پی در پی به شهردار و مدیران شهرداری داده شده است.

وی افزود: از شهردار در مورد مشاورش سوال می پرسیم می گوید مشاور انشایی است، شهردار باید مشاور انشایی را معنی کند، مشاوری که در همه موضوعات شهرداری دخالت می کند، در بسیاری از کارها سرکشی می کند.

این عضو شورای اسلامی رشت اظهار داشت: شهردار این همه داد و فریاد می زند که برای کلانشهر رشت کار کرده، چند کار مشخص را به ما بگویید، کدام پروژه در دوران ایشان انجام شد؟

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد، این کلانشهر حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

 گفته می شود یکی از مشاوران شهردار رشت به دلیل فساد مالی دستگیر شده است.

مهر