سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: با توجه به نفوذ تدریجی امواج ناپایدار به منطقه؛ شرایط در بعضی مناطق برای افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و دامنه ها (موقتی شدید) و احتمال تگرگ تا اواخر وقت فردا جمعه مهیا می شود.

گیل خبر/ شبنم هادی نژاد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی آسمان استان برای  روز جمعه کمی تا نیمه ابری، گاهی وزش باد، بتدریج  بعضی نقاط افزایش ابر و رگبار باران  و رعد و برق (بویژه در ارتفاعات و دامنه ها موقتی شدید) و برای روز شنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد جنوبی(به ویژه ارتفاعات و دامنه ها) و افزایش موقتی ابر را در استان شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد:  از شنبه تا اواسط هفته آینده نیز غالبا هوای پایدار و افزایش نسبی دما  در استان مورد انتظار است.

به گفته هادی نژاد، از امروز بعد از ظهر(پنجشنبه)  تا اواخر وقت جمعه به دلیل بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق احتمال آسیب به مزارع برنج، احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، احتمال اصابت صاعقه و لغزندگی جاده ای در استان دور از انتظار نیست.

وی افزود : در شبانه روز گذشته بیشترین و کمترین  دمای استان به ترتیب در رودبار با ۳۳ درجه سانتیگراد و  در ماسوله با ۱۵ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: دمای رشت نیز  بین ۱۹ تا ۳۲ درجه در شبانه روز گذشته در نوسان بوده است.