استاندار گیلان  به آمادگی فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران برای همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی بیشتر به عنوان استان موفق و بدون حاشیه در سطح کشور باشیم.

گیل خبر/ به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر و اعضای ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اثرگذاری نهضت امام حسین (ع) در طول تاریخ اظهار کرد: دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر پیام قیام عاشورا است، امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در کشوری زندگی می‌کنیم که حاکمیت و دولت آن برگرفته از معرفت الهی و اسلام ناب محمدی (ص) و پرچم اسلام و شیعه را در دنیا به اهتراز درآورده است.

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را فریضه‌هایی دینی و دارای سازوکار و ساختار متناسب با مقتضیات روز جامعه دانست و افزود: گیلانیان ولایتمدار و معتقد بافرهنگی اصیل و غنی در انجام امربه‌معروف و نهی از منکر از آمادگی برخوردارند و هرچه در این مسیر فرهنگی و معنوی هزینه شود، بسیار ارزشمند است چراکه در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به انواع فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در بحث‌هایی همچون پسماند، محیط‌زیست، منابع طبیعی، حقوق شهروندی و دیگر موضوعاتی از این قبیل به‌عنوان معروف مصداق دارد.

زارع با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی مشارکت مردم در این مسیر، بیانات امیرالمؤمنین (ع) در همه زمان‌ها را چراغ راه بشریت دانست و گفت: تکریم مردم و رضایت ارباب‌رجوع همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری مورد تأکید است که برگرفته از نصایح آن امام است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، نظارت مردم بر مردم و مردم بر حاکمیت در تقویت کارآمدی و بالندگی بیشتر نظام مؤثر بوده و در این راستا نحوه اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر و شیوه‌های آن نیز از ظرافت‌های خاصی برخوردار است.

وی استفاده از پتانسیل سازمان‌های مردم‌نهاد در مسیر اجرای این فریضه را اثرگذار دانست و تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت، سایر قوا و حاکمیت همواره راهگشاست و هر مسؤولی از نقد عالمانه، منصفانه و دلسوزانه استقبال می‌کند چراکه این موضوع به معنای مچ‌گیری نیست بلکه نشان از حمایت و همراهی دارد.

  دکتر زارع به آمادگی فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران برای همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی بیشتر به عنوان استان موفق و بدون حاشیه در سطح کشور باشیم.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از استاندار گیلان در حمایت از ایجاد شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر می‌تواند به‌عنوان بازوی قوه مجریه عمل کند و بهره‌گیری از شوراها در سطح دستگاه‌های اجرایی و نیز استفاده از ظرفیت سمن‌ها و نیز گروه‌های جهادی در دستور کار است.

حجت‌الاسلام سجاد سرافراز شبکه‌سازی مردمی و اصلاح برخی امور را مهم‌ترین اقدام در دست اجرای ستاد برشمرد و افزود: برای تبیین رویکردها و فعال‌سازی جریان مردمی در سطح شهرستان‌ها نشست‌هایی با فرمانداران، ائمه جمعه و دادستان‌ها در حال برگزاری است.