با عدم قانع شدن 6 عضو از پاسخ های حاج محمدی؛
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۰۱:۰۲ چاپ

در جلسه علنی شورای شهر رشت که با موضوع طرح سوال از شهردار رشت برگزار شد اعضای شورا از پاسخ های ناصر حاج محمدی، قانع نشدند و استیضاح شهردار رشت رقم خورد.

گیل خبر/ به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و شصتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) یا در میدان‌ها جنگ و یا در محراب مساجد به شهادت رسیدند.

احمد رمضان پور با بیان اینکه آزادی نتیجه آگاهی است افزود: امام حسین (ع) به‌منظور آزادی مردم این مسیر پرمخاطره را طی می‌کند و درنهایت با به شهادت رسیدن آگاهی لازم را به‌جا گذاشتند.

طرح سؤال مجدد از شهردار رشت

وی به موضوع طرح سؤال مجدد از شهردار رشت اشاره کرد و گفت: بهراد ذاکری به‌عنوان عضو شورای مباحثی را در قالب طرح سؤال از شهردار رشت مطرح کرده است و شهردار رشت با حضور در این جلسه پاسخگوی سؤالات مطرح‌شده می‌شود.

شهردار رشت ۴۵۰ میلیون تومان به عضو شورا مقروض است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از شهردار رشت تقاضا دارم به‌طور مشخص و واضح به سؤالات پاسخ دهد اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری رشت ملکی مشخص برای اسکان شهردار در اختیار دارد بنا به چه دلایلی شهردار رشت، منزلی بابت اسکان به مبلغ نه‌صد میلیون تومان اجاره کرده و از این بابت ۴۵۰ میلیون تومان از حامد عبداللهی یکی از اعضای شورای شهر رشت قرض بگیرد و با این اقدام قانون شهردار رشت مقروض عضو شورا است.

مبنای انتخاب مشاورین شهردار رشت مشخص شود

بهراد ذاکری به معیارهای انتخاب شهردار رشت در حوزه مشاورین شهردار اشاره کرد و گفت: مشاورین شهردار رشت بر چه مبنایی انتخاب‌شده‌اند و هزینه‌های مشاوره آنان از کدام منابع تأمین می‌شود؟

قرارهای خارج از عرف مشاورین شهردار رشت با پیمانکاران

وی با تأکید بر اینکه شهردار رشت این اختیار را دارد که مشاورینی انتخاب کند گفت: برخی از مشاورینی که توسط ناصر حاج محمدی، شهردار رشت انتخاب‌شده‌اند قرارهایی خارج از عرف با برخی از پیمانکاران درباره مباحثی برگزار می‌کنند و از این بابت شائبه‌های فراوانی مطرح است.

ذینفع بودن برخی از افراد مرتبط با شهرداری رشت در پروژه گیل لند

ذاکری با بیان اینکه در پروژه گیل لند اسناد و مدارکی وجود دارد که برخی از افراد مرتبط با شهرداری در این پروژه ذینفع هستند افزود: دراین‌باره اسناد و مدارکی وجود دارد و انتظار داریم شهردار رشت از این بابت پاسخگو باشد.

مخالفت شهردار رشت با خرید لین ترنر به موافقت تبدیل شد

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت در کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا پیرامون خرید یکی از تجهیزات به نام لین ترنر برای کارخانه کود آلی نظر مساعدی نداشت گفت: قرار است برای خرید این دستگاه هزینه میلیاردی انجام شود و این در حالی است که شهردار رشت در جلسه کمیسیون بهداشت شورا، مخالفت خود را با خرید این دستگاه اعلام کرده بود.

حضور و فعالیت پرسنل شهرداری در دفاتر مهندسی تخلف است

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه شهردار رشت برای کسری بودجه شهرداری در سال ۹۸ چه برنامه مشخصی دارد افزود: یکی دیگر از سؤالات ‌موردنظر پیرامون حضور و فعالیت برخی از پرسنل شهرداری رشت در دفاتر مهندسی است و بارها اعلام شد که این اقدام تخلف است اما تاکنون اقدام مشخصی از این بابت انجام نشد.

قطع بی‌مورد اشجار کهن‌سال در رشت

ذاکری با بیان اینکه قطع بی‌مورد اشجار کهن‌سال در سطح رشت اقدامی است که به چشم می‌آید گفت: گویا در چند مورد قطع این اشجار به‌منظور بهتر دیده شدن برخی از مغازه‌ها انجام‌شده است که به‌طور یقین با نگاه زیست‌محیطی در تضاد است.

آگاهی شهروندان از مباحث شهری

شهردار رشت نیز با حضور در این جلسه شورا باهدف پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده توسط یکی از اعضای شورا اظهار کرد: این سومین مرحله است که به‌منظور پاسخگویی به سؤالات اعضای شورا در صحن شورا حضور پیدا می‌کنم و معتقدم با این اقدام، شهروندان نسبت به موضوعات مطرح‌شده آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند.

حضور شهردار رشت در تهران

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته در تهران حضور داشتم افزود: در این سفر دیداری با فرمانده قرارگاه خاتم پیرامون پروژه‌های عمرانی برگزار شد و همچنین در نشستی با نوبخت معاون رئیس‌جمهور، درباره جذب اعتبار به‌منظور ساماندهی رودخانه‌های رشت رایزنی‌هایی انجام شد.

مناقصه کارخانه کود الی قانونی است

وی با تأکید بر اینکه مناقصه کارخانه کود آلی کاملاً به‌صورت قانونی برگزار شد تصریح کرد: تمامی فرآیند این پروژه به‌صورت کاملاً قانونی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزارشده است.

وی با اشاره به موارد مطرح‌شده درباره خرید دستگاه لین تر نر بیان کرد: در جلسه کمیسیون بهداشت شورا اعلام کردم که بنا به دلایلی با این پروژه مخالف هستم اما پس‌ازآن به علت اصرار پیمانکار و بهره‌بردار این پروژه درنهایت با بررسی‌های انجام‌شده در وزارت کشور با این اقدام موافقت کردم.

به‌روزرسانی حقوق پرسنل شهرداری رشت

شهردار رشت با بیان اینکه علیرغم فشارهای زیادی که از زوایای مختلف به شهرداری وارد می‌شود حقوق پرسنل را به‌روزرسانی کردم گفت: با تمامی مشکلاتی که وجود داشت حقوق اسفندماه سال ۹۸ را نیز در زمان مقرر پرداخت کردیم و در حال حاضر نیز حقوق هرماه در پایان سی و یکم ماه به پرسنل پرداخت می‌شود و این در حالی است که زمانی که بنده به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شدم معوقات حقوق وجود داشت.

حاج محمدی به فعالیت برخی از کارکنان شهرداری رشت در دفاتر فنی و مهندسی اشاره کرد و افزود: پس از حضور در شهرداری رشت از این بابت مکاتباتی با سازمان فنی مهندسی انجام شد و این تعداد از افراد که هم

در شهرداری و هم در دفاتر مهندسی مشغول فعالیت هستند شناسایی شدند و در حال حاضر نیز مکاتباتی از این بابت با پرسنل موردنظر انجام‌شده تا درنهایت تصمیم نهایی خود را به‌منظور ادامه حضور در شهرداری رشت و یا انتخاب فعالیت در دفاتر فنی مهندسی اعلام کنند.

اسکان در پنت هاوس نه‌صد میلیون تومانی

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز پس از اتمام پاسخ‌های شهردار رشت در این جلسه پیرامون طرح سؤال مطرح‌شده اظهار کرد: از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدم و معتقدم ای‌کاش برای همه مردم این شرایط امکان داشت تا بتوانند در پنت هاوسی به مبلغ نه‌صد میلیون تومان اسکان داشته باشند.

یکی از مشاورین شهردار رشت تحت بازجویی قرار گرفت

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه شهردار رشت صراحتاً اعلام کرد که نیمی از مبلغ اجاره را از یکی از اعضای شورا به‌صورت قرض‌الحسنه دریافت کرده است افزود: متأسفانه در حال حاضر یکی از مشاوران شهردار رشت که نام وی را اعلام نکردم در دستگاه‌های نظارتی تحت بازجویی قرارگرفته است و امیدوارم این موضوع ختم به خیر شود.

هدایت پرونده‌های شهرداری رشت به دفاتر فنی مهندسی خاص

وی با تأکید بر اینکه شهرداری رشت نیازمند درآمدزایی است بیان کرد: بازرسی و حراست شهرداری رشت، یک روز وقت بگذارد تا متوجه شوند که صدور پروانه‌های ساخت‌وساز در شهرداری رشت به کدامین دفاتر فنی و مهندسی خاص هدایت می‌شوند.

نفاق و کینه در شورای رشت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز به‌عنوان موافق عملکرد شهردار رشت در این جلسه اظهار کرد: طرح سؤال از شهردار حق قانونی اعضای شورا است.

حامد عبداللهی با بیان اینکه متأسفانه در سال چهارم از فعالیت شورای پنجم رشت نفاق، کینه مشاهده می‌شود افزود: به‌عنوان نمونه محمدحسن عاقل منش، یکی از اعضای شورا که سال‌هاست به‌عنوان یک چهره فرهنگی و شناخته‌شده در این حوزه فعالیت می‌کند از نظارت بر سازمان فرهنگی حذف شد و این اقدام را نشانه‌ای از عملکرد ضعیف ریاست شورا می‌دانم.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ جای قانون پیرامون ممانعت از قرض دادن به افراد اشاره‌ای نشده است گفت: در عالم دوستی و رفاقت اقداماتی انجام می‌دهیم و به‌عنوان نمونه حجت جذب یکی از اعضای شورای شهر رشت، همایشی یک هزارنفره در تالار متعلق به بنده برگزار کرد و تاکنون نیز ریالی از این بابت به بنده پرداخت نکرده است.

دیکتاتور نیستم

احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در پاسخ به اظهارات حامد عبداللهی عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: بنده دیکتاتور نیستم و بر اساس قانون اعضای شورا اجازه طرح حق سؤال از شهردار را دارند.

گام مؤثری از شهردار رشت مشاهده نشد

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدم اظهار کرد: تاکنون گام مؤثر و مثبتی از شهردار رشت در حوزه‌های مختلف مشاهده نکردم و معتقدم این موارد باید به‌صورت تخصصی در یک جلسه بررسی شود.

حجت جذب به مباحث مطرح‌شده توسط حامد عبداللهی پیرامون برگزاری همایشی توسط وی در تالاری متعلق به عبداللهی اشاره کرد و گفت: این همایش شخصی نبود و متعلق به شورای شهرستان بود و بخشی از هزینه‌های آن نیز توسط شهردار وقت پرداخت شد.

ادعای شهردار رشت کذب محض است

سید امیرحسین علوی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از پاسخ‌های شهردار رشت تشویش اذهان عمومی است اظهار کرد: زمانی که حاج محمدی به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شد، پرسنل شهرداری رشت حقوق معوقه نداشتند و ادعای ناصر حاج محمدی کذب محض است.

عینک بدبینی برداشته شود

ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز با اشاره به اینکه عینک بدبینی برداشته شود اظهار کرد: شهرداری رشت اقدامات خوبی طی این مدت انجام داده است و از این اقدامات می‌توانیم به راه‌اندازی تصفیه‌خانه شیرابه سراوان اشاره کرد.

دریافتی پنج میلیون تومانی یکی از مشاورین شهرداری رشت

وی با اشاره به فعالیت تعدادی از افراد به‌عنوان مشاور شهردار رشت تصریح کرد: آقایان شعبانپور و حسینی پیش از حضور بنده به‌عنوان شهردار نیز به‌عنوان مشاور با شهرداری همکاری می‌کردند و در حال حاضر مبلغ پرداختی به شعبانپور اخیراً به کمتر از دو میلیون تومان رسیده است و این در حالی است که حسینی یکی دیگر از مشاورین شهرداری رشت پیش از حضور بنده ماهیانه مبلغ پنج میلیون تومان دریافت می‌کرد که پس از حضورم در شهرداری رشت این مبلغ را به میزان ساعات حضور بررسی و به کمتر از دو میلیون تومان کاهش داده‌ام.

 در پایان این جلسه از 11 رای ماخوذه، 6 نفر از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدند و 5 نفر نیز قانع شدند لذا در جلسه هفته آینده استیضاح شهردار رشت اعلام وصول می‌شود.