گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» در گزارشی هولناک پیش‌بینی کرده‌اند که موج دوم شیوع کرونا در زمستان امسال مرگبارتر از دوره اول خواهد بود و حدود ۸۵ هزار انگلیسی به کام مرگ خواهند رفت. در این گزارش آمده است که دولت برای مهار کرونا باید دست‌کم تا مارس ۲۰۲۱ محدودیت‌های قرنطینه را حفظ کند. این در حالیست که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای جلوگیری از رشد منفی اقتصادی در این کشور خواستار از سرگیری فعالیت‌های تجاری و بازگشت افراد شاغل به محل کار شده است.

گیل خبر/ در این گزارش که اسناد آن در اختیار شبکه خبری بی‌بی‌سی قرار گرفته آمده است که دولت برای مهار کرونا باید دست‌کم تا مارس ۲۰۲۱ محدودیت‌های قرنطینه را حفظ کند. این در حالیست که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای جلوگیری از رشد منفی اقتصادی در این کشور خواستار از سرگیری فعالیت‌های تجاری و بازگشت افراد شاغل به محل کار شده است.

نخست وزیر انگلیس چندی پیش در اظهار نظری، بازگشت به قرنطینه کامل در کشور را بعید و مانند استفاده از سلاح اتمی تشبیه کرد. او همچنین برخلاف هشدار کارشناسان بهداشتی خواستار بازگشایی مدارس این کشور از هفته آینده شد و گفت که به تعطیلی مدارس به عنوان آخرین راه حل نگاه می‌کند.

جانسون با بیان این ادعا که ویروس کرونا تاثیر چندانی روی کودکان و نسل جوان ندارد، مخالف استفاده از ماسک صورت سر کلاس‌های درسی شده است. حال آنکه، وزارت بهداشت انگلیس استفاده از ماسک صورت در مکان های عمومی را اجباری کرده و برای متخلفان جریمه‌ای معادل ۱۰۰ تا ۳ هزار پوند در نظر گرفته است.

نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط نشریه تایمز لندن نشان می‌دهد که بیشتر خانواده‌ها تمایلی برای فرستادن فرزندانشان به مدارس در اوضاع کرونا ندارند. آنها همچنین طوماری را در تارنمای پارلمان انگلیس امضاء کرده و از دولت خواسته‌اند به حق انتخاب آنها در این زمینه احترام بگذارد. این طومار تاکنون بالغ بر ۹۷ هزار امضاء جمع کرده است.

آمارها در انگلیس نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور بسرعت در حال اوج گیری است. گروه «سیج» اعلام کرده که شاخص شیوع کرونا (نرخ شیوع یا بازتولید) در انگلیس بین ۰.۹ تا ۱.۱ در نوسان بوده است.

این شاخص که به نرخ R شناخته می‌شود بیانگر آن است که یک فرد مبتلا به کرونا، این بیماری را به چند نفر دیگر منتقل می‌کند. پیش از کاهش سطح قرنطینه در انگلیس نرخ R بین ۰.۹ تا ۰.۵ در نوسان بود.

بر اساس اسناد درز کرده، پیش بینی می‌شود که زمستان مرگباری در انتظار انگلیسی‌ها است. این اسناد نشان‌گر آن است؛ ۲۰.۵ درصد بیماران کرونایی که در ماه‌های آینده راهی بیمارستان می‌شوند سر از بخش مراقبت‌های ویژه درآورده و از این میزان ۲۳.۳ درصد زندگی خود را از دست خواهند داد.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس نسبت به بازگشت قرنطینه کامل در این کشور هشدار داده و تصریح کرده که شیوع موج دوم کرونا در این کشور کاملا قابل پیش‌بینی است.

وی در گفت وگو با نشریه تایمز گفته است: این یک تهدید جدی است [...] و اگر آمارها دوباره افزایش یابد، ناگزیر به اعمال محدودیت فراگیر متوسل خواهیم شد.

وزیر بهداشت انگلیس علاوه بر بازگشایی مدارس، سرد شدن هوا و تاثیر آن بر افزایش پایداری ویروس کرونا را از دیگر عوامل نگران کننده در مدیریت این بحران توصیف کرد. وی بر همین اساس عنوان کرد که بیمارستان‌های سراسر کشور برای مقابله با افزایش آمار ابتلا به کرونا در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

بر اساس اخرین آمارهای منتشر شده، از زمان شیوع کرونا تاکنون ۳۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر در انگلیس به این ویروس مبتلا شده و از این میزان ۴۱ هزار و ۴۸۶ نفر جان باخته‌اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code