رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر ارز مورد نیاز تأمین دارو تهیه نشود، ما در کشور با بحران روبه‌رو می‌شویم و من این موضوع را به صورت مکتوب به رئیس‌جمهور منعکس کرده‌ام.

گیل خبر/ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر ارز مورد نیاز تأمین دارو تهیه نشود، ما در کشور با بحران روبه‌رو می‌شویم و من این موضوع را به صورت مکتوب به رئیس‌جمهور منعکس کرده‌ام.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در زمان اوج‌گیری شیوع کرونا، کل بیمارستان‌های کشور در زمینه تامین اکسیژن دچار‌ مشکل شدند اما با مدیریت انجام‌شده هیچ بیماری به این دلیل جان خود را از دست نداد.

رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم امسال و در ماه‌های آینده با نوع شدید ویروس آنفولانزا روبه‌رو نباشیم؛ البته یک نظر کارشناسی وجود دارد که هر 10 سال یک بار نوع شدید آنفولانزا شیوع پیدا می‌کند و امسال سال دهم است که امید داریم این پیش‌بینی غلط باشد.

وی به موضوع ضرورت تامین ارز برای تامین نیازهای دارویی کشور اشاره کرد و گفت: اگر ارز مورد نیاز تأمین دارو تهیه نشود ما در کشور با بحران روبه‌رو می‌شویم و من این موضوع را به صورت مکتوب به رئیس‌جمهور منعکس کرده‌ام.

شهریاری ضمن تقدیر از خدمات کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: همه اقشار مردم باید تلاش کنند تا این ویروس منحوس مهار شود؛ بحثی مانند شیوع کرونا ممکن است هر 100 سال یک بار در دنیا رخ دهد، به همین دلیل آمادگی زیرساختی مطلوب برای مقابله با آن در کشور وجود نداشت اما مدیریت مناسب سبب شد تا این لحظه بحران جدی در پی شیوع کرونا در کشور رخ ندهد.

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code