معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: استان با وضعیت قرمز کرونا به هیچ وجه آمادگی استقبال از مسافران را برای تعطیلات پیش رو ندارد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا، دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه افزود: هم اکنون حدود ۳۵۰ بیمار در گیلان بستری هستند، تعداد بیماران ترخیص شده کمتر و طول بیماری بیشتر شده از این رو ضروریست که همه به توصیه های بهداشتی و از جمله پرهیز از سفرهای غیرضرور توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: بارها از مسافران و گردشگران خواسته ایم که به گیلان سفر نکنند اما آمارها سفرها و تعداد مسافران بدون توجه به هشدارها در حال افزایش است.

 وی ادامه داد : از مسافرانی که بدون توجه به هشدارها به این استان سفر کرده اند به طور جدی می خواهیم در منزل بمانند، تردد نکنند و با اطرافیان جمع تشکیل ندهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان خاطر نشان کرد: مسافران باید به طور جدی به این توصیه ها توجه داشته باشند تا هم خودشان و هم دیگران را به کام بیماری نکشند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دست ها با آب و صابون یا مایع دستشویی از مواردی مهمی است که همواره باید نسبت به رعایت آن اهتمام جدی شود.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.

بر اساس آمار روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی تاکنون ۲۱ هزار و ۲۰ نفر در کشور به دلیل بیماری کرونا جانشان را از دست دادند و ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code