در جلسه علنی شورای شهر رشت به ناهمخوانی میزان تولیدی شیرآبه سراوان با کارخانه تصفیه شیرآبه اشاره شد و به لزوم ارائه توضیحات بیشتر از سوی شهردار رشت به اعضای شورا پیرامون این موضوع تأکید شد.

گیل خبر/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت ایام شهادت و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و گرامی داشت هفته دولت اظهار کرد: امیدوارم روزی فرابرسد که تمامی مشکلات برطرف شود.

تاسوعا و عاشورا نماد مبارزه با ظلم
احمد رمضانپور با تأکید بر اینکه تاسوعا و عاشورا نماد مبارزه با ظلم و سلطه خواهی است، افزود: ان شاالله قیام عاشورا همواره ماندگار و زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) هر چه سریع‌تر مهیا و ریشه ظلم و استکبار در جهان به‌زودی برچیده شود.

وی با بیان اینکه به‌واسطه اینکه شهروندان در زمان مراجعه به شهرداری و سازمان‌های مجموعه با مشکلاتی مواجه نشوند جلسات کمیسیون‌های تخصصی شورا را به زمان بعد از ساعات اداری موکول کردیم گفت: اگر مدیری در این جلسات حضور پیدا نکند، از قوانین تخطی کرده است و بر اساس قانون با وی برخورد می‌شود.

شهرداری رشت تبدیل به حیاط‌خلوت شده است
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: هفته گذشته اعلام کردم که در صورت عدم توجه شهردار رشت به برخی از مباحث، مسائلی را در این جلسه برملا می‌کنم.

محمدحسن علیپور با انتقاد از اینکه شهرداری رشت تبدیل به حیاط‌خلوت برخی از افراد شده است، افزود: در بدنه شهرداری رشت نیروهای جوان، تحصیل‌کرده و توانمند فراوانی حضور دارند، اما بدون دلایل قانع‌کننده شاهد حضور برخی از چهره‌های ناآشنا و جدید در مجموعه شهرداری هستیم که هیچ‌گونه ارتباط کاری با شهرداری ندارند اما در بخش‌های مختلف مشغول نقش‌آفرینی هستند.

انتقاد از عدم آماده‌سازی محیط شهری رشت در ایام محرم
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ایراداتی توسط شهروندان به اعضای شورا پیرامون وضعیت شهرداری گوشزد می‌شود که همکاران شورایی نیز نسبت به آن مطلع هستند، اظهار کرد: شایسته شورا و شهرداری رشت نیست که در شرایط فعلی به اقداماتی همچون ارائه گزارش، پیرامون  اجرای آسفالت و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر بپردازد و باید اقدامات بزرگ و درخورشان شهروندان رقم بخورد.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه باید فرصت سال آخر باقی‌مانده از عمر شورای پنجم رشت را غنیمت بشماریم، افزود: با توجه به ورود مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم (ص) به‌منظور همکاری در برخی از پروژه‌های عمرانی، امیدواریم در مواردی که حصول نتیجه آن در بازده زمانی کوتاه‌تر قابل‌دسترس است را در اولویت قرار دهیم.

عدم هماهنگی و خستگی در نیروهای شهرداری رشت

وی با تأکید بر اینکه این روزها انتقاداتی پیرامون آماده‌سازی محیط شهری در برگزار شدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) مطرح‌شده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رفت اقدامات خلاقانه‌تری در آماده‌سازی محیط شهری در این ایام مشاهده شود اما متأسفانه عدم هماهنگی‌های لازم که ناشی از خستگی و برخی از دغدغه‌های نیروهای شهرداری به‌واسطه مشکلات متعدد است موجب بروز این گلایه‌ها شده و اینکه مدیر یا مدیره‌ای از شهرداری رشت به خودش اجازه بدهد که اسامی  اعضای شورا را در پوشاندن ضعف‌هایی که از جانب خودشان رقم خورده به زبان بیاورد نیز موضوع قابل‌تأملی است که انتظار می‌رود از این بابت تذکرات لازم داده شود.

تذکر عضو شورا به شهردار رشت
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: متأسفانه عدم سیاه‌پوش کردن شهر رشت در ایام سوگواری ماه محرم موضوعی است که پیش‌ازاین توسط شهرداری رشت در دیگر مناسبت‌ها نیز مشاهده شد و باید از این بابت به شهرداری تذکر داده شود.

شهردار رشت با روحانیت مشکل دارد
حجت جذب با بیان اینکه گویا شهردار رشت با روحانیت مشکل دارد، افزود: متأسفانه تاکنون شهردار رشت، پیرامون تعیین تکلیف روحانیونی که  به‌عنوان امام جماعت  با شهرداری رشت مشغول همکاری هستند اقدام نکرده است.

وی به کارخانه تصفیه شیرآبه سراوان اشاره کرد و گفت: از ریاست شورا تقاضا دارم با دعوت از شهردار رشت به صحن شورا، پیرامون نقش‌آفرینی کارخانه تصفیه شیرآبه در کاهش آلودگی‌های و تولید شیرآبه  توضیح دهد و معتقدم شیرآبه تولیدی با میزان عملکرد کارخانه تصفیه همخوانی ندارد.

فارس