مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد:
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۱۶:۳۳ چاپ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در دیدار با نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: سدلاستیکی تولم شهر با 56 درصد پیشرفت فیزیکی قابلیت بهره برداری تا پایان سال 1399 را دارد. 

   گیل خبر/  مهندس وحید خرّمی مدیرعامل این شرکت افزود: سدلاستیکی تولم شهر با هدف  توسعه و بهبود آبیاری حدود 840 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه وذخیره‌سازی آب، تنظیم جریان و افزایش سطح تراز آب در رودخانه، ایجاد حوضچه مکش مناسب جهت پمپاژ و  بهره‌برداری توریستی و تفریحی در حال احداث می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود: یکی از برنامه های مهم این شرکت  در شهرستان صومعه سرا، لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب انزلی است.

سدلاستیکی تولم شهر بر روی رودخانه شاخزر با حجم مخزن 110 هزار متر مکعب و حجم تنظیمی سالیانه 9/3 میلیون مترمکعب در تولم شهر صومعه سرا در حال ساخت می باشد.

در این دیدار سید کاظم دلخوش نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده شرکت آب منطقه ای گیلان در تأمین آب کشاورزی در فصل آبیاری و زراعی جاری و لایروبی رودخانه انجام شده در صومعه سرا به بررسی درخواست های متقاضیان شهرستان صومعه سرا پرداخت.