به دلیل وضعیت قرمز کرونایی؛
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۵:۴۰ چاپ

موج دوم شیوع کرونا به گیلان هم رسید و طبق اعلام نماینده ولی‌فقیه در گیلان نمازجمعه رشت به دلیل وضعیت قرمز کرونا برگزار نمی‌شود.

گیل خبر/ با توجه به ترددهای بسیار زیادی که در مجامع عمومی هم‌اینک قابل مشاهده است و همزمان با افزایش مسافرت‌های درون و برون شهری بالاخره موج دوم شیوع کرونا به گیلان هم رسید تا جایی‌که طبق اعلام نماینده ولی‌فقیه در گیلان نماز جمعه رشت به دلیل وضعیت قرمز کرونا تعطیل می‌شود.

گیلان در همان دور نخست شیوع ویروس کرونا در ردیف استان‌های بسیار پرخطر کشور قرار گرفت و با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و بیمارستانی متحمل آسیب‌ها و خسارت‌های بسیار زیادی شد به طوری‌که در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی این استان تا همین چند ماه قبل دیگر جایی برای پذیرش سایر بیماران نبود.

از سوی دیگر با رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک به ویژه در ادارات و اماکن عمومی، گیلان در کشور جزء استان‌هایی شد که پس از ماه‌ها مبارزه و تلاش با ویروس منحوس کرونا شرایط سفید را در بسیاری از شهرستان‌های خود تجربه کرد که این امر مرهون همکاری آحاد مردم با ستاد مقابله با کرونا بود.

عادی‌پنداری شرایط همزمان با گرم‌تر شدن دمای هوا و فرا رسیدن تعطیلات موجب شد شاهد ترددهای پرخطر در سطح شهرها و ورودی و خروجی‌های گیلان به ویژه در ماه اخیر باشیم امری که بالاخره و طبق هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا در گیلان اتفاق افتاد و لاجرم شاهد قرمز شدن مجدد شرایط این استان از حیث ابتلا به کرونا هستیم.

لازم به ذکر است آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار جمعی از هادیان سیاسی بسیج و سپاه قدس گیلان افزود: به تبعیت از مقام معظم رهبری و در پیروی از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نماز جمعه رشت تعطیل می‌شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code