نماینده رشت در مجلس با اشاره به درخواست 200 نماینده از رئیس‌جمهور مبنی بر پاسخ به سؤالات وکلای مردم در پارلمان گفت: چرا هیأت رئیسه سؤال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول نمی‌کند؟

 

گیل خبر/ به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در تذکری مستند به ماده 210 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و اصل 88 قانون اساسی اظهار داشت: 200 نفر از نمایندگان سؤال را از رئیس‌جمهور را امضا کردند که این حق آنان بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور از ضروریات است.

وی افزود: علیرغم اینکه مجلس دهم با دولت هماهنگ بود ولی هیأت رئیسه آن مجلس سؤال از رئیس‌جمهور را اجرا کرد.

نماینده رشت در مجلس تصریح کرد:‌متاسفانه هیأت رئیسه مجلس یازدهم با آنکه قسم خوردند آئین‌نامه داخلی مجلس را اجرا کنند و باید ظرف یک هفته موضوعات را به کمیسیون‌ها ارجاع دهند اما در این زمینه تعلل کردند.

کوچکی‌نژاد گفت:‌ رئیس‌جمهور و وزرا طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس بایستی به سؤالات نمایندگان پاسخ دهند به همین دلیل از هیأت رئیسه می‌خواهم زمینه حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس را فراهم آورده و به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه مجلس باید پاسخ دهد چرا آئین‌نامه داخلی مجلس را درباره سؤال از رئیس‌جمهور اجرا نمی‌کند؟ 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچکی‌نژاد افزود: هیأت رئیسه این موضوع را دنبال کرده و حتما به آئین‌نامه عمل خواهیم کرد.