سید کاظم دلخوش اباتری در واکنش به محکومیت سنگین فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس گفت: سیستم مدیریتی پوتین-مدودف در فوتبال ایران جواب نداده است.


گیل خبر/ عضو مجمع نمایندگان گیلان قرارداد با ویلموتس را فاقد پشتوانه حقوقی مناسب دانست و افزود: رقم محکومیت با توجه به نرخ ارز امروز بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان است که با این رقم صدها پروژه نیمه تمام ورزشی به پایان می رسید.
دلخوش عزل و یا استعفا از سوی مدیران مقصر در این پرونده را کافی ندانست و تصریح کرد: فاجعه ای تاریخی در مدیریت فوتبال ایران رقم خورده است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.
نماینده صومعه سرا خواستار ورود قوه قضاییه به ماجرا شد و تصریح کرد: این نخستین بار نیست که شاهد چنین محکومیت هایی هستیم و اگر برخورد قاطعی صورت نگیرد از این پس نیز این مسائل تکرار خواهد شد.
دلخوش همچنین بیان داشت: برخی مدیران از جیب مردم بریز و بپاش می کنند آن هم در شرایطی که مردم با مشکلات معیشتی فراوانی مواجهند و این مساله به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
وی با اشاره به نتایج نامطلوب تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: ویلموتس هیچ دستاوردی برای فوتبال ایران نداشت و خارج از ایران نمی توانست با چنین ارقامی قرارداد ببندد.
نماینده صومعه سرا در پایان با تاکید بر اینکه مقصران این اتفاقات و این محکومیت باید تاوان اشتباهات خود را بپردازند افزود: در مقابل تضییع بیت المال و حق و حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و اطمینان دارم مجلس در این زمینه سکوت نخواهد کرد.