۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۰۰:۳۲ چاپ
 4 مزیت لندکروز

اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه زیادی به خودروهای شاسی بلند بزرگ دارید، مطمئنا تویوتا لندکروز یکی از خودروهای محبوب شما خواهد بود. لندکروز یکی از شاسی بلندهای با اصالت و جز پرفروش ترین خودروهای تویوتا است که تاریخ تولد آن به سال 1951 میلادی باز می‌گردد.در سال 2008 نسل پنجم تویوتا لندکروز به بازار ایران وارد شد که با کد J200 شناخته می‌شود تا سال 2013 نیز عرضه این خودرو در بازار کشور ادامه داشت، اما از آن سال به بعد واردات تویوتا لندکروز نیز در ایران متوقف شد.در سال 2015 لندکروز J200 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد که حاصل آن چراغ‌هایی جدید به همراه امکانات متنوع‌تر برای این غول ژاپنی بود، البته در حال حاضر نمونه پلاک ملی از نمونه فیس لیفت این خودرو در بازار کشور ما وجود ندارد. تویوتا لندکروز را می‌توان در 2 تیپ GXR و VXR از بازارهای خودرو داخلی در ایران خریداری کرد.

این خودرو در کنار معایبی همچون امکانات و آپشن های رفاهی محدود، طراحی بسیار ساده فضای داخلی (کابین) و همچنین مصرف سوخت بالا دارای مزیت‌هایی است که قصد داریم در این مقاله به آن‌ها بپردازیم. پیش از پرداختن به هر موضوعی لازم است درباره گارانتی طولانی مدت تویوتا لندکروز با شما صحبت کنیم. این خودرو با کیفیت ساخت ژاپن دارای گارانتی 5 ساله بوده که معادل با پیمایش مسافت 100000 کیلومتر است که تا حدودی خیال خریداران را نسبت به دریافت خدمات پس از فروش تا سال‌ها، از هرگونه دغدغه‌ای مصون نگه می‌دارد.

مزیت‌های تویوتا لندکروز

1- عملکرد فنی بالا

آنچه در تعیین قدرت و همچنین عملکرد فنی یک خودرو، نقش انکارناپذیری دارد، نوع پیشرانه نصب شده برای آن و همچنین قدرت این موتور در تولید گشتاور و توان خروجی است. نوع موتوری که برای این خودرو با کلاس بدنه شاسی بلند J Segment نصب شده از نوع بنزینی بوده که از سیستم انژکتوری تزریق مستقیم برای سوخت رسانی آن استفاده شده است. این خودرو دارای 24 سوپاپ و 6 سیلندر بوده که نحوه آرایش سیلندرها در آن به صورت خورجینی v شکل است.

حجم موتور این خودرو برابر با 3956 سی‌سی بوده و مقدار گشتاور تولید شده و بیشینه قدرت (توان) که می‌توان از آن انتظار داشت به ترتیب 376 نیوتن. متر (برای 3800 دور در هر دقیقه) و 240 اسب بخار (برای 5200 دور طی شده در هر دقیقه) هستند. بنابراین مشخص است با یک غول پرقدرت ژاپنی روبرو هستیم که می‌تواند در بازار ایران کم نظیر باشد. خصوصا که به دلیل وجود تحریم ها، حضور خودورهای خارجی و لوکس هم سطح با تویوتا لندکروز، کمی دشوار شده و همین امر باعث شده که این خودرو همچنان در بین خودروهای شاسی بلند موجود در کشورمان، یکه تاز باشد.

اگر تمایل دارید که قدرت شتاب گیری و همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر تویوتا لندکروز را بدانید باید گفت که مقدار آن برای این خودرو 9.2 ثانیه است. نوع جعبه دنده نصب شده برای تویوتا لندکروز اتوماتیک تیپ ترونیک بوده و تعداد دنده آن 5 عدد است. نوع سیستم فنی نصب شده برای جلو و عقب این خودرو نیز به ترتیب جناغی دوبل و اتصال چندگانه و یا مولتی لینک می‌باشند.

2- کابین جادار

این خودرو، با کابین جادار خود (قابل استفاده برای 8 نفر سرنشین) می‌تواند برای خانواده‌های پرجمعیت یک انتخاب بسیار مناسب به شمار رود. این خودرو همچنین برای سفرهای ماجراجویانه در جاده های مختلف و حتی ناهموار نیز انتخابی ایده آل است!

3- کیفیت بالای ساخت

این خودرو که ساخت یکی از کمپانی‌های مطرح ژاپنی در زمینه تولید خودرو است، از قطعاتی با کیفیت بالا ساخته شده است. عمدتاً در سرتاسر دنیا کالاهای ساخت ژاپن به واسطه کیفیت بالای خود شناخته می‌شوند و این خودروی غول پیکر ژاپنی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

4- سطح ایمنی بالا

تویوتا لندکروز به واسطه برخورداری از یک پکیج کم‌نظیر از مجموعه سیستم‌های تضمین‌کننده ایمنی بالا، ازنظر ایمنی جزو خودروهایی است که می‌توانید بر روی آن حساب خاص و ویژه‌ای باز کنید. کسب امتیاز 5 ستاره توسط این خودرو از سوی موسسه استاندارد و ایمنی اروپا یا همان EURONCAP هم اثباتی بر این ادعا است. سیستم‌هایی در تویوتا لندکروز که حضورشان سطح بالای ایمنی آن را تضمین می‌کنند، در ادامه آورده شده اند:

- تجهیز شدن به سنسور پارک

- مجهز به 2 عدد کیسه هوایی برای راننده و سرنشین کناری

- نصب دیسک و کالیبر از نوع دیسکی خنک شونده برای جلو و عقب

- بهره‌مندی از سیستم‌های پایداری و کمکی ‌راننده‌ همچون TRC و VSC

-برخورداری از سیستم مدیریت پایداری در تویوتا لندکروز

- برخورداری از سیستم کروز کنترل و همچنین سیستم کمک‌راننده و قفل گیربکس

-نصب سیستم نگه‌دارنده خودرو و حفظ تعادل آن به هنگام قرارگیری در مسیرهای سراشیبی

- ترمز ضد قفل (ABS) به همراه فنّاوری توزیع الکتریکی نیروی ترمز یا همان EBD

علاوه بر این سیستم ها بدنه تویوتا لندکروز نی خود را در تست های تصادف و حادثه های رانندگی کاملا اثبات کرده است. ستون های قوی و استفاده از ورق آلیاژی مستحکم توانسته دژی متحرک برای راننده و سرنشینان بسازد تا با خیال راحت از سفر لذت ببرند.

در بحث امنیتی نیز تویوتا لندکروز از آن دسته خودروهایی است که می‌توانید بر روی آن حساب کنید. این خودرو به یک عدد قفل مرکزی مجهز شده که همراه با ریموت کنترل اخطاردهنده، امنیت را برای خودرو شما تا حد بسیار بالایی تضمین می‌کند. در این خودرو همچنین سطح بالای امنیت به دلیل حضور سیستم کلید ضد سرقت نیز وجود دارد. دقت داشته باشید که برای باز و بسته شدن درب‌ها نیز یک سیستم به صورت جداگانه طراحی شده است.

 

 

جمع‌بندی

با توجه به آنچه گفته شد خودروی تویوتا لندکروز از دو فاکتور بسیار مهم یعنی امنیت بالا و عملکرد فنی مطلوب برخوردار است.این دو نکته می تواند برای طرفداران سفرهای برون شهری و به خصوص سفرهای آفرودی از جذابیت بالایی برخوردار باشد. البته باید این امکانات و مزیت ها را در کنار قیمت بررسی و با رقبا مقایسه کرد.  درنهایت این شما هستید که با سبک‌سنگین کردن و در نظرگیری معایب و مزیت‌های مختلف این خودرو، ملاک‌ها و تعاریفی که از یک خودروی ایده آل در ذهن خود دارید و همچنین هزینه‌ای که جهت خرید خودرو تخصیص داده‌اید باید جهت خرید این خودرو و یا نخریدن آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code