گیل خبر/ باشگاه سپیدرود رشت پس از سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است:
به خاطر یک میخ نعلی افتاد
در پی نعل، اسبی افتاد
و سپس
سوار افتاد
به خاطر افتادن سوار جنگی شکست خورد
با شکست در جنگ، مملکتی نابود شد
و همه این ها به خاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود

 تیم فوتبال سپیدرود در سالی که به دلیل روی حوادث منحصر به فرد که شوربختانه اکثرشان تلخ بود و تا همیشه در یادها باقی می‌ماند، به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

بدون هیچ حرف و توجیه اضافه‌ای مدیریت باشگاه سپیدرود رشت، از خانواده بزرگ سپیدرود و به ویژه هواداران پرشمار و پرشور این تیم به دلیل روی دادن این اتفاق تلخ عذرخواهی کرده و در این غمگین ترین روزها امیدوار است که تلخی های این سقوط غیر قابل وصف، چراغی باشد برای روزهای روشن آینده.

سپیدرود در تاریخ پر فراز و نشیبش روزهای سخت و دشوار کم نداشته است و اگر تا امروز پایدار بوده است به حرمت نفس حقی است که از ابتدای تاسیسش در کالبد این تیم دمیده شد و با کلید واژه اتحاد و همدلی توانسته از توفان های سهمگین گذر کند.

تیمی که در ابتدای فصل زیر تیغ بی مالکیتی و دلهره انحلال با همت و تلاش دوستداران سپیدرود راهی مسابقات شد همواره سایه شوم بی کسی و مشکلات کمرشکن برجای مانده از گذشته را به دوش کشید و عدم تعیین تکلیف بحث مالکیت همچون زنجیری تا امروز مانع از برنامه ریزی های بلند مدت و ساختاری شده است و از تمامی مسئولین ذی ربط درخواست می شود تا برای برطرف کردن این مشکلات به یاری قدیمی ترین تیم فوتبال گیلان بشتابند.

در پایان ضمن قبول مسئولیت و دلجویی دوباره بایت این سقوط تاکید می‌شود که برای بازگشت سریع به سطح بالای فوتبال ایران و کمک به پر آب شدن رودخروشان گیلان زمین زمان بسیار اندک است و اگر فریاد رسی نیاید ممکن است خدای نکرده اتفاقاتی فاجعه بار تر و شاید غیر قابل جبرانی روی دهد.

با اندکی توجه و نگاه ویژه مطمئن باشید که سپیدرود بزرگ با کمک و حمایت مسئولین و عاشقان پرتعدادش خیلی زود می تواند دوباره بزرگی از نو آغاز کند و به آنچه که شایسته اش هست دست یابد.