رییس هیات بسکتبال استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت : 31 زمین بسکتبال خیابانی با بهره گیری از فضاهای عمومی ارگان ها و سازمان خیابانی در سطح استان گیلان برای انجام تمرینات اختصاص یافته است.

 

 

گیل خبر/ محمد رفیعی رییس هیات بسکتبال استان گیلان در نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار داشت : در حدود سه سال و اندی است که مسوولیت هیات بسکتبال استان گیلان را عهده دار هستم و بنده و همکارانم در طول این چند سال تمام تلاشمان را در بخشهای مختلف بخرج دادیم تا بتوانیم زیر ساخت های بسکتبال استان را که از قبل دچار آسیب و کاهش حضور شده بود به چرخه ی حرکت درآوریم.

وی افزود : بحمدالله با همکاری خانواده بزرگ بسکتبال که هر کدام از آنها توانمند و با پشتکار بسیار زیادی هستند و با جدیت تمام کار را دنبال می کردند ما توانستیم موفق شویم در طول این سه سال در کلیه ی رده های سنی در بخش آقایان و بانوان حضور پیدا کنیم و نام گیلان را در کرسی های کشوری در رده های مختلف حفظ کنیم.

رفیعی خاطر نشان کرد : در بخش زیر ساخت ها فضای ورزشی نسبت به سرانه ی هر فرد در استان با محدودیت مواجه است و هیات نیز توانایی و قدرت این امر را ندارد که بتواند به صورت مستقل سالنی را تعبیه کند ولی با تمامی این تنگناهایی که وجود داشته با رایزنی هایی که با سازمانها و نهادهای مختلف صورت گرفت توانستیم از فضاهایی که به صورت عمومی در اختیار ارگان ها وجود دارد بهره گیری کنیم و 31 زمین بسکتبال خیابانی را در سطح استان گیلان راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد : این پروسه با قدرت تمام در حال انجام بود که متاسفانه به بحث شیوع ویروس کرونا برخورد کرد و البته ما در مدت زمان عدم فعالیت در دوره کرونا ساکت ننشستیم و با پیگیری که صورت گرفت توانستیم از اداره کل ورزش و جوانان گیلان در سطح استان 9 زمین بسکتبال خیابانی بگیریم و در رشت سه زمین در مجموعه یادگار امام ،عضدی و سردار جنگل  و در 6 شهرستان 6 زمین ، جمعا 9 فضای ورزشی  در محیط ادارات ورزش و جوانان استان توانستیم فضاهایی را بگیریم و به هیات های شهرستانی تحویل دادیم .در رشت این فضاها به باشگاهها تحویل داده شد که به صورت مستقل در حال راه اندازی هستند .


رفیعی تصریح کرد : با حمایتی که مدیر کل محترم سرمایه گذاری استانداری گیلان از هیات انجام داد نشستی را با اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار کردیم و موفق شدیم با هماهنگی مدیر کل محترم آموزش و پرورش و معاونت تربیت بدنی این اداره ،از ظرفیت مدارسی که دارای حیاط و فضای ورزشی استفاده کنیم و این فراخوان به صورت عمومی انجام شد تا چنانچه ورزشکاران و مربیان رشته بسکتبال تمایل به بهره گیری از فضای ورزشی دارند اعلام آمادگی کنند و ما این عزیزان را به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی می کنیم و بتوانیم به صورت کلی خانه های بسکتبال را در سطح استان افزایش دهیم .با این پروسه قدر سهمی از خلایی که در زمینه ی زیر ساخت فضای بسکتبال وجود دارد را پر کرده ایم.

وی عنوان کرد : درخواستی به اداره کل ورزش و جوانان گیلان مبنی بر اختصاص مکانی برای هیات بسکتبال ارسال شده است  تا این هیات بتواند با کمک خیرین ورزشی برای ساخت و احداث سالن استاندارد بسکتبال اقدام کند .

رییس هیات بسکتبال استان گیلان در ادامه به لزوم کشف استعدادهای ورزشی در زمینه بسکتبال پرداخت و گفت : به دنبال یافتن ده جوان با میزان قد 2 متر و بیشتر در سطح استان فارغ از بسکتبالیست بودن یا نبودن هستیم تا بر روی آنها سرمایه گذاری کنیم و از وجود آنها برای بسکتبال گیلان بهره گیری کنیم.

رفیعی در خصوص وضعیت تیم های استان گفت : سال گذشته یک تیم در لیگ دسته ی یک ، دو تیم در لیگ دو و یک تیم نیز در لیگ سه در رده ی جوانان و نوجوانان آقایان و نوجوانان بانوان داشتیم که حضور یافتند و تیم نوجوانان بانوان در کشور مقام پنجم را بدست آوردند که بعد از شیوع کرونا کلیه مسابقات لغو گردید و در هفته گذشته فدراسیون اعلام کرد که مسابقات از مهرماه سالجاری آغاز خواهد شد و امسال نیز دو تیم در لیگ دسته یک و یک تیم در لیگ دو حضور پیدا خواهند کرد .امید این را داریم که اگر بتوانیم از ترکیب این دو تیم در سال آینده در سوپر لیگ کشور حداقل یک تیم داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد : هدف ما این است که بازیکنان گیلانی را در تیم ها جای دهیم .تلاش ما بر این است که تیم های پایه را بسازیم و بر اساس فنی و اخلاق مداری در تمام رده های سنی بازیکنان را رشد دهیم تا فرزندان همین استان در این رشته پرورش یابند .

وی ضمن قدردانی از اداره کل ورزش و جوانان گیلان تاکید کرد : در بخش بسکتبال هر خواسته ای که تا کنون این هیات داشته  به لطف مدیران این اداره محقق شده است .

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code