مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران از عصر فردا (جمعه) در استان، گفت: دمای هوا ۴ تا ۹ درجه کاهش می یابد.

گیل خبر/ محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار هوای پایدار طی ۳۶ ساعت آینده در منطقه است، اظهار کرد: برای این مدت آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد در پاره‌ای از مناطق رگبار موقتی باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی به ورود سامانه ناپایدار و خنک و بارشی از عصر و شب جمعه به منطقه اشاره کرد و گفت: افزایش ابر، کاهش دما و بارندگی و وزش باد همراه با رعد و برق و مواج بودن دریا تا اواسط هفته آینده پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه آسمان امروز استان گیلان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در این مدت ۴ تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه برای روز شنبه نیز آسمان استان گیلان قسمتی ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و رعد و برق و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است، افزود: دریا نیز برای فعالیت‌های دریانوردی از امروز تا شنبه نامناسب پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به شدت بارش باران و غرق آب شدن شالیزارها، از کشاورزان خواست با باز کردن خروجی‌های مزارع، از خسارت به محصول برنج جلوگیری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین از شهروندان و مسافران خواست به دلیل بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، از مستقر شدن نزدیک رودخانه‌ها خودداری کنند.