از سوی شرکت صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب؛
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۰۹:۴۳ چاپ
 اهدای بیش از صد میلیون تومان  تجهیزات و ملزومات بیمارستانی به بیمارستانهای گیلان+تصاویر

گیل خبر/ همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار، خبرنگاران استان از واحد صنعتی پیشروتاپ برق لامع واقع در شهر صنعتی رشت بازدید به عمل آوردند.

از سوی شرکت صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب (گروه صنعتی دکتر برق لامع)، بیش از یک میلیارد ریال تجهیزات و ملزومات بیمارستانی شامل یک دستگاه ونتیلاتور به همراه متعلقات، دو دستگاه بای پپ، یک دستگاه اتوکلاو بیمارستانی، یک دستگاه مانیتور علایم حیاتی پرتابل، یک دستگاه اکسیژن ساز، سه هزار عدد ماسک نانوی میتال و مقادیری حوله بیمارستانی به دو بیمارستان شهدای رضوانشهر و امام خمینی صومعه سرا اهدا شد.


   کاظم مادرشاهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل پیشروتاپ  در برنامه بازدید خبرنگاران از این واحد تولیدی ابراز داشت:  با شیوع ویروس کرونا ما هم به عنوان فردی از اعضای جامعه احساس مسئولیت کرده و تلاش نمودیم نقشی در پیشگیری از این ویروس خطرناک داشته باشیم . در همین راستا با همکاری و هدایت تیم تحقیقاتی و دپارتمان نانو شرکت موفق شدیم ماسک هایی تولید کنیم که آنتی باکتریال بوده و قابلیت بارها شستشو را دارد و از طرفی چون با الیاف صد درصد پنبه بافته شده ضد حساسیت میباشد .
مدیر عامل شرکت پیشروتاب تصریح کرد : برای اولین بار در تولید این ماسک ها از تکنولوژی فوق پیشرفته نانو ذرات  استفاده کردیم که به گواهی انستیتو پاستور و دانشگاه بین المللی موناکو فرانسه، این ماسک ها به صورت ذاتی آنتی باکتریال شده یا به تعبیری آنتی باکتریال دائم شده است .
رییس هیات مدیره ی شرکت پیشروتاب تشریح کرد : این ماسک ها از نظر مالی نیز مقرون به صرفه بوده و به دهک های پایین جامعه که در تامین ملزومات بهداشتی دچار مشکل هستند کمک می کند تا با هزینه ی کمتری ماسک مصرفی خانواده را تامین کنند . ماسک های یک بار مصرف هر چندساعت یک بار باید تعویض شوند و در بهترین حالت شما در طول ماه باید برای هر نفر ۳۰ عدد ماسک خریداری کنید در صورتی که هر عدد ماسک میتال تولید پیشروتاب را می توانید یک ماه مصرف کنید .
مادرشاهی  بیان کرد : چند ماه پیش یکی از مجموعه های دولتی با صد میلیارد تومان هزینه یک مجموعه ی داخلی را ایجاد کرد که ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون عدد ماسک را داشت . در صورتی که ما با ۳ تا ۵ درصد این مبلغ توانایی این را داریم که روزانه پنجاه هزار عدد ماسک قابل شستشو تولید کنیم که کارایی آن معادل یک میلیون و پانصدهزار عدد روزانه ماسک یک بار مصرف خواهد بود .
وی  از رفتار برخی از سازمان ها مخصوصا سازمان امور مالیاتی و بانکها انتقاد کرد و گفت : یک مقدار فضای این رفتارها با سیاستهایی که مدیران محترم اقتصادی استانداری ، مدیران در راس نظام ، مقام معظم رهبری و غیره  در حمایت از تولید دارند متفاوت است . حال یا اعتقادی به این مسائل ندارند یا در عمل ناکارآمد هستند ولی با مصوبات خوبی که کارگروه رفع موانع تولید به ما داد خوشبختانه معضلات امور مالیاتی شرکت نیز تا حدودی حل شده که انشاالله قول دادند که مابقی را هم حل کنند .
وی افزود : ما داخل کارخانه ای هستیم که در روز می تواند ۱۵ تن حوله و ۱۸۰ هزار عدد پارچه ی ماسک قابل شستشو تولید کند و حداقل با تزریق سرمایه ای اندک می توانیم ۵۰ هزار عدد ماسک میتال تمام شده تولید کنیم که متاسفانه این مجموعه اکنون با ده تا پانزده درصد ظرفیت فعالیت می کند .

گفتنی است به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران حاضر در این واحد تولیدی تقدیر به عمل آمد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code