گیل خبر/ لاغری سریع شکم و پهلو، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی به بدن شما می‌بخشد، به سلامت شما نیز کمک می‌کند چرا که چربی‌های شکمی از خطرناک‌ترین نوع چربی و سلولیت است.

لاغری سریع شکم و پهلو معمولا یکی از اصلی‌ترین اهداف در کاهش وزن است. تحقیقات نشان می‌دهد که چربی شکم، پیوند محکمی با بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. در صورتی که دور شکم شما بیش از ۱۰۲ سانتی‌متر در مردان یا ۸۸ سانتی‌متر در زنان باشد، به چاقی شکم مبتلا هستید. در این مطلب از مجله دلتا درباره راهکارهای لاغری سریع شکم صحبت خواهیم کرد.

پرهیز از شکر و نوشیدنی‌های شیرین شده
غذا‌های دارای قند اضافه برای سلامتی شما مضر است و مصرف مقدار زیاد این نوع مواد غذایی می‌تواند باعث افزایش وزنتان شود. مطالعات نشان می‌دهد که شکر اضافه شده اثرات بسیار بدی بر سلامت متابولیک دارد. گفته می‌شود که قند بیش از حد، بیشتر به دلیل مقادیر زیاد فروکتوز، می‌تواند منجر به تجمع چربی در اطراف شکم و کبد شما شود.

 

خوردن پروتئین بیشتر
پروتئین مهم‌ترین ماده مغذی برای کاهش وزن است. تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین می‌تواند میل به غذا را تا ۶۰ درصد کاهش دهد، سوخت و ساز بدن را ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز تقویت و به شما کمک کند تا روزانه ۴۴۱ کالری کمتر مصرف کنید. اگر رژیم لاغری سریع هدف شماست، اضافه کردن پروتئین ممکن است موثرترین تغییری باشد که می‌توانید در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

کربوهیدرات کمتری بخورید
خوردن کربوهیدرات کمتر، روشی بسیار موثر برای از بین بردن لاغری سریع شکم و پهلو است. این موضوع توسط مطالعات بی‌شماری پشتیبانی می‌شود. هنگامی که افراد مصرف کربوهیدرات خود را کاهش می‌دهند، اشتهای آن‌ها کاهش می‌یابد و وزن کم می‌کنند.

 

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر
خوردن مقدار زیادی فیبر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. به نظر می‌رسد که الیاف محلول و چسبناک بیشتر بر وزن شما تاثیر می‌گذارد. این نوع فیبرها آب را به خود جذب می‌کند و یک حالت ژله مانند ضخیم و چسبناک ایجاد می‌کند که حرکت غذا را از طریق مجاری گوارشی بسیار کند می‌کند. همچنین می‌تواند هضم و جذب مواد مغذی را کندتر کند. نتیجه نهایی یک احساس سیری طولانی‌تر است.

 

محاسبه مقدار غذای مصرفی
بیشتر ما می‌دانیم که آنچه می‌خوریم برای لاغری سریع مهم است، اما بسیاری هم اطلاع نداریم که روزانه چه می‌خوریم! ممکن است یک نفر فکر کند رژیم غذایی با پروتئین بالا یا رژیم کم کربوهیدرات دارد، اما بدون ردیابی میزان مصرف مواد غذایی به سادگی ممکن است گمراه شود.

پیگیری غذای مصرفی بدان معنا نیست که هرچه می‌خورید را وزن کنید، بلکه شما باید چند روز پشت سر هم را اندازه‌گیری کنید تا کم و زیاد‌ها را بشناسید. برنامه‌ریزی غذایی می‌تواند کمک کند راحت‌تر به لاغری سریع دست یابید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code