جواد زبردست گشتی
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ۱۵:۵۸ چاپ

در شرایط کنونی که اطلاع‌رسانی سرعت بالایی از طریق کانال‌های ارتباطی و فضای مجازی پیدا کرده، نقش خبرنگاران در افزایش آگاهی و دانش جامعه از طریق انتشار و بیان واقعیات و تفکیک اخبار حقیقی از اخبار جعلی، بسیار مهم و حیاتی است.

گیل خبر/ جواد زبردست گشتی

نُ وَالقَلَمِ وَ مایَسطُروُن؛
...و بدین سان قلم مقدس شد و مبارک؛ چرا که آیینه ارزش است و بینش و ترجمان هنر است و پیشرفت...

امروزه خبرنگاران، هدایتگران فکری جامعه و چراغ راه مردم و مسئولان هستند، و آنها هستند که با قلم و اندیشه خود حقایق جامعه را منعکس می کنند.
در سالهای اخیر با رشد فضای مجازی و رسانه های الکترونیکی، شاهد بروز خبرنگاران و فعالانی در حوزه رسانه هستیم که با دلسوزی، دغدغه و دانش، رنگ و‌ بویی متمایز به موضوع اطلاع رسانی داده اند. رسالت خبرنگار، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است و این مهم تنها با دقت نظر و امانتداری اصحاب رسانه امکان‌پذیر است. خبرنگاری را نباید در یک شغل خلاصه کرد، بلکه خبرنگاری کاری فراتر از یک شغل است و تنها انسان‌های عاشق، آن هم با تلاش بسیار زیاد می‌توانند در این حرفه ماندگار شوند.خبرنگاران صدای دردمندانی هستند که قادر به اعلام مشکلات خود و رساندن دردشان به مسوولان نیستند. هر شغلی که با افزایش آگاهی در ارتباط است بزرگ است ولی نیاز به صداقت و تعهد دارد.قلم و بیان خبرنگاران مصداق حقیقت و آگاهی و صداقت و راستی است که در قرآن کریم هم به آن قسم یاد شده است و نقش این قشر در بازتاب خدمات و ارزش های انقلاب اسلامی به دنیا آنقدر موثر بوده که بخش هایی از اقتدار و عظمت کشور مرهون تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی است. خبرنگاران متعهد به موقع در برابر ترفند دشمنان قدعلم کرده و با نمایش واقعیت‌ها راه را بر آنها می‌بندند. خبرنگاری، حرفه ای سخت، پر مخاطره و در عین حال تأثیرگذار است. خبرنگاران واقعی ، روایتگر آگاهی، حق گویی و امید به جامعه و مردم هستند. در شرایط کنونی که اطلاع‌رسانی سرعت بالایی از طریق کانال‌های ارتباطی و فضای مجازی پیدا کرده، نقش خبرنگاران در افزایش آگاهی و دانش جامعه از طریق انتشار و بیان واقعیات و تفکیک اخبار حقیقی از اخبار جعلی، بسیار مهم و حیاتی است.
اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه و جامعه اطلاع رسانی، از همراهی و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی قدردانی نموده و برای تمامی خبرنگاران متعهد و کوشا، که آگاهی را حق مردم می دانند و برای دانستن و رشد اندیشه ی هم نوعان خود می کوشند ،سلامتی و توفیق را از خداوند متعال خواهانم.
امید است در سایه تلاش بیش از پیش جامعه خبری، شاهد پیشرفت ، رشد و توسعه هرچه بیشتر در جامعه باشیم.