معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۵:۲۰ چاپ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروی رمدسیویر تنها در مراکز درمانی برای بیماران تجویز می شود، گفت: توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به‌منظور سودجویی است.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر فیروز سرودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دداروی «رمدسیویر»ر گفت‌وگویی با اعلام اینکه خط تولید داروی رمدسیویر (Remdesivir) از یک ماه گذشته در گیلان آغازشده، اظهار کرد: شرکت دارویی سبحان انکولوژی، یکی از شرکت‌های تولیدکننده این دارو است.

 
وی با تأکید بر اینکه این دارو تنها در مراکز درمانی و بیمارستانها عرضه می‌شود، افزود: رمدسیویر به‌هیچ‌وجه در سطح داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود و صرفاً بیمارستانی است، ازاین‌رو هیچ پزشکی خارج از بیمارستان چنین دارویی را تجویز نمی‌کند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تجویز این دارو در مراکز درمانی و  بیمارستان ها‌ و صرفاً برای بیماران کرونایی بستری با تشخیص و تائید کمیته علمی دانشگاه صورت می‌گیرد و توزیع آن تنها توسط نماینده بیمارستان از معاونت غذا و دارو ممکن است.
 
دکتر سرودی بر ضرورت هوشیاری مردم نسبت به توزیع تقلبی این دارو خارج‌ از شبکه رسمی تأکید کرد و گفت: ادعای داروخانه‌ها و یا سودجویان مبنی بر اینکه این دارو را در دست دارند و می‌توانند در اختیار افراد و یا بیماران احتمالی قرار دهند، کاملاً کذب بوده و بدون شک توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به‌منظور سودجویی است.
 
گفتنی است؛ در حال حاضر داروی رمدسیویر یکی از داروهایی است که به‌منظور درمان بیماران کرونایی به همراه سایر داروهای موجود، استفاده می‌شود.
 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code