وزیر خارجه آمریکا گفت رفع تحریم تسلیحاتی ایران، این کشور را به یک دلال خطرناک اسلحه تبدیل می کند!

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با ابراز نگرانی از سند همکاری ایران و چین هشدار داد و بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل شد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که با به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران، این امکان فراهم می شود که ایران بتواند به یک دلال "واقعا خطرناک" تسلیحات برای روسیه و چین تبدیل شود.
پمپئو با اشاره به تحریم هایی که آمریکا هفته گذشته در زمینه مواد فلزی بر ایران اعمال کرد، مطرح کرد: در ماه اکتبر تاریخ یک بند مهم برجام به پایان می رسد و اولین بند مهمی است که به انقضا می رسد. این (اتفاق) موجب خواهد شد که روسیه و چین به ایران سامانه‌های تسلیحاتی بفروشند و ایران نیز بتواند این سامانه های تسلیحاتی و سلاح های دیگر را در سراسر جهان بفروشد.
وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرد که دولت این کشور از سال ۲۰۱۸ در تلاش بوده است مانع پایان یافتن این تحریم شود و طی چند روز آینده سازمان ملل قطعنامه ای را با همین هدف ارائه خواهد کرد.
او ادامه داد: امیدوارم تمام دنیا بدانند که اجازه دادن به ایران برای این که بتواند تسلیحات بخرد و بفروشد، واقعا خطرناک است.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز با تاکید بر اینکه واشنگتن به زودی علیه شرکتهای نرم افزاری چینی اقداماتی اتخاذ خواهد کرد به پکن در زمینه توافق تجاری با ایران هشدار داد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که دونالد ترامپ طی روزهای آینده علیه شرکتهای چینی و شرکتهایی که حکومت چین را مستقیما از نظر اطلاعاتی تغذیه میکنند تحت عنوان خطرات امنیت ملی این کشور اقداماتی اتخاذ خواهد کرد. وی در این زمینه جرئیات بیشتری ارائه نکرد.

پمپئو به فاکس‌نیوز گفت: «طی روزهای آتی اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزازی چین که تهدیدهایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.»

وی درباره روابط چین با ایران نیز گزارشها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای یک توافق اقتصادی 400 میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد.

وی اضافه کرد، تحریمهای آمریکا علیه ایران بر شرکتهای چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت.

پمپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: من فکر میکنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code