هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال کشور؛
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۲۲:۱۷ چاپ

گیل خبر/ داماش با برتری سه گله مقابل شهرداری تبریز در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل، بقای خود در لیگ دسته اول را تثبیت کرد.

 

پیروزی مقابل قعرنشین لیگ آزادگان در تبریز اتفاقی بود که داماشی‌ها در سفر به تبریز آن را دنبال می‌کردند و در همان دقایق ابتدایی این محمد غلامی، مهاجم باتجربه این تیم بود که توانست گل اول را به نام خود کند. در ادامه حملات داماش در نیمه اول بی نتیجه ماند تا همین تک گل حاصل کار دو تیم برای حضور در رختکن و ادامه مسابقه برای نیمه دوم باشد. این در حالی بود که داماش در نیمه اول روی حرکت میعاد یزدانی موفق به ثبت گل دوم نیز شده بود اما داور بعد از مشورت با کمک داور تصمیم به رد آن گرفت تا اعتراض نیمکت داماش را در پی داشته باشد.

داماش در نیمه دوم نیز بازی را تهاجمی دنبال کرد و بار دیگر به گل دست یافت که اینبار هم فرزاد منصوری آن را مردود اعلام کرد. در اواسط نیمه دوم اما یک ضربه پنالتی به سود داماش اعلام شد که محمد رستمی آن را از دست داد. 

در دقایق پایانی اما این میعاد یزدانی (دقیقه۸۲) و معراج پورتقی (دقیقه ۸۸) بودند که گل‌‎های دوم و سوم این تیم را به ثمر رساندند تا داماش با دستیابی به امتیاز ۳۹ حضورش در فصل بعدی این رقابت‌ها را قطعی کند. شهرداری تبریز نیز که از هفته‌ها پیش سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده بود با همان ۱۰ امتیاز به کار خود پایان داد.

 

در ادامه هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی کشور، خوشه طلایی ساوه میهمان سپیدرود رشت بود و با ۴ گل پیروز شد.

خوشه طلایی با این برد ۵۶ امتیازی شد و در تعقیب سایر مدعیان در رده چهارم قرار دارد و این شانس را دارد با توقف سایر حریفان به عنوان تیم دوم راهی لیگ برتر شود.

سپیدرود هم با این شکست در امتیاز ۳۰ و رده هفدهم باقی ماند تا در آستانه سقوط به دسته دوم قرار بگیرد.

 

عصر امروز و از سری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان و در هفته سی و دوم آلومینیوم اراک میزبان ملوان انزلی بود.

این بازی در زمین چمن ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار شد.

 نیمه اول این بازی بانتیجه صفر بر صفر مساوی به پایان رسید و دو تیم هیچگاه نتوانستند بر روی دروازه ها موقعیت خطرناک بوجود آورند.

دقیقه ۵۴ برخورد توپ به دست مدافعان را داور نقطه پنالتی نشان داد که میثم مجیدی گل اول را برای آلومینیوم به ثمر رساند تا آلومینیوم یک بر صفر جلو بی‌افتد.

تلاش‌های دو تیم برای بازکردن دروازه‌ها نتیجه‌ای نداشت تا بازی با همان تک گل مجیدی برای آلومینیوم به پایان برسد و با کسب سه امتیاز بازی برای صعود به لیگ برتر امیدوارتر شود و نگاهی هم به نتایج تیم‌های رقیب  داشته باشد.