مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۷ چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به آغاز ثبت نام تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن به مستاجران از روز گذشته در استان گفت: کارکنان ثابت، کارگران ، سرپرستان خانوار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از جمله افراد در اولویت دریافت ودیعه مسکن می باشند.

گیل خبر/ اکان پدرام  روز یکشنبه افزود: در مجموع کارگران،  حقوق بگیران ثابت ، (با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های پنج نفره و بیشتر)، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره )، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار در اولویت مشمولان دریافت این وام هستند.

وی  زمان پایان ثبت نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را تا نهم مردادماه عنوان و تصریح کرد: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش کرونا و رفاه حال متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت‌ نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.

پدرام ادامه داد: ،در همین راستا، متقاضیان واجد شرایط می توانند با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌ نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام  کنند.

وی با بیان اینکه  شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌ شود باید به نام فرد متقاضی باشد، متذکر شد:متعاقباَ زمان تکمیل اطلاعات دقیق تر برای مشمولان این طرح و  پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.

وی پرداخت این تسهیلات را در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی عنوان و اظهار کرد: اقساط ،وام ۳۰ میلیونی برای شهرهای بزرگ ، ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومانی است که جزئیات بیشتر در این ارتباط اعلام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نرخ سود این تسهیلات را ۱۳ درصد ذکر و بیان کرد: مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود .

پدرام  تصریح کرد: در دوره قرارداد فقط سود تسهیلات از سوی مستاجران پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید  شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد ، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

وی ادامه داد:  همچنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

گیلان دارای جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که حدود ۶۰ درصد جمعیت استان شهری هستند./ ایرنا