بعضی از مخالفان شهردار دوباره موافق شدند؛
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۲:۰۱ چاپ

 با درخواست ۶ عضو شورا، استیضاح شهردار رشت از دستور کار شورا خارج شد.

گیل خبر/ سرویس شهری: جلسه استیضاح شهردار رشت بعد از دو بار آبستراکسیون امروز صبح شنبه 4 مرداد در صحن شورا برگزار شد و به دلیل نامه 6 عضو شورا از دستور کار خارج شد.

احمد رمضانپور، محمدحسن عاقل منش، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد، حامد عبداللهی و محمدحسن علیپور این نامه را امضا کردند.

در این جلسه بهراد ذاکری، امیرحسین علوی فرهام زاهد و حجت جذب بر استیضاح شهردار تاکید کردند. 

احمد رمضانپور عضو شورا که در جلسات قبلی از کسانی بود که در جلسه اول استیضاح  حاضر نشده بود در این جلسه  در مخالفت با استیضاح شهردار گفت: در شرایط فعلی بنا به مصالح شهر می‌گویم، صلاح نمی‌بینم شهردار استیضاح شود.زیرا  کارهایی در مدیریت شهری وجود دارد که با ورود شهردار جدید خدشه‌دار می شود.

حامد عبداللهی از موافقان شهردار نیز در این جلسه گفت: 90 درصد انتصابات شهردار با نظر اعضای شورا صورت گرفته است. عملکرد شهردار به تنهایی مربوط به خودش نیست و ضعف برخی از مدیران شهرداری نیز است.

محمد حسن عاقل منش نیز ابراز داشت:  در شوراهای مختلف آسیب های استیضاح شهردار را دیده‌ام و موافق ایجاد دلسردی برای مردم رشت نیستم.

 مخالفان شهردار چه گفتند؟

بهراد ذاکری دیگر عضو شورا ابراز داشت: من  ابتدا از مخالفان شهردار رشت بودم‌ و حالا نیز بر استیضاح  حاج محمدی پافشاری می کنم تا بیش از این بیت المال در رشت هدر نرود و  مسولیت ماندن شهردار با کسانی است با ابقای ایشان موافق هستند.

 

همچنین حجت جذب دیگر مخالف شهردار نیز گفت: زیان زیادی از جانب شهردار رشت به شهر رسیده است و  نادیده گرفتن سهل انگاری ها موجب شده رشت در جایگاه واقعی خود نباشد.

فرهام زاهد نیز با اشاره به اشتباه خود در رای دادن به ناصر حاج محمدی گفت: یکسال به آخر شورا مانده نباید بهانه داشته باشیم که ایشان همچنان به شهر آسیب بزند.

 امیرحسین علوی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز اظهار کرد: چهار عضو شورا در حمایت از شهردار بیانیه دادند و به آنها تبریک می‎گویم و به دوستانی که می‌خواستند که فضای شورا و شهرداری را آرام کنند نیز باز هم تبریک می‎گویم. مدیری که برای حفظ صندلی خود باج می‎دهد خیلی بدبخت است اما بدبخت تر از آن مدیر، کسانی هستند که با او موافق هستند.

 استیضاح از دستور کار خارج شد

اسماعیل حاجی پور رییس شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: رضا رسولی، محمدحسن عاقل منش، احمد رمضانپور نرگسی، محمدحسن علیپور، فاطمه شیرزاد و حامد عبدالهی در خواست خارج شدن دستور استیضاح شهردار رشت را ارائه کرده اند.

حاجی پور گفت: با ۶ رای اعضای شورا طرح استیضاح شهردار رشت از دستور کار خارج شده است.