فرماندار شهرستان ماسال:
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۲۳:۱۱ چاپ

 فرماندار شهرستان ماسال گفت : بر اساس برآوردهای اولیه سیل چند روز اخیر ۳ میلیارد و۶۵۰ میلیون تومان به شهرستان خسارت زد.

گیل خبر/ وحید پور حضرت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : سیل دو روز گذشته به مسیرهای ییلاقی و حوزه های دامپروری وشیلاتی از جمله ۲ استخر ماهی قزل آلا باظرفیت ۵۰ تن و سه استخر خانگی با ظرفیت ۱۵ تن خسارت وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه خسارت بخش شیلات به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان می رسد، عنوان کرد : حدود ۲۰ کیلومتراز راه های عشایری وییلاقی این شهرستان دچار خسارت شده که برای بازسازی آن به بیش از۵۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز است.
پورحضرت با اشاره به اینکه در روز اول سیلاب در مسیر رودخانه مرغک ۱۵ سردهنه کشاورزی و در روز دوم ۱۰سردهنه دیگر در مسیر رودخانه خالکایی تخریب شد که بازسازی آنها نیازمند ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار است.  
وی ادامه داد : برای تعمیر ۱۰ کیلومتر لوله گذاری آب آشامیدنی در مناطق ییلاقی براثر سیلاب ۲۰۰میلیون تومان اعتبار باید هزینه شود ضمن آنکه بیش از ۸۵ راس دام سبک و سنگین تلف شده و ۱۵ آبشخور دامی و چندین خانه ییلاقی نیز دچار خسارت شد.
وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و ستادی در آمادگی کامل بسر می برند، افزود :خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.
شهرستان ماسال با ۵۳هزارنفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

یک هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر در قالب شش هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در شهرستان ماسال به شغل دامداری اشتغال دارند و فصل کوچ آنان به مناطق ییلاقی از نیمه فروردین تا نیمه مهرماه هر سال است.