رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان گفت: ظرفیت کانون وکلای دادگستری گیلان برای جذب کارآموز وکالت در آزمون وکالت سال‌جاری ۹۰ نفر تعیین شد.

گیل خبر/ محمدرضا نظری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه اخیر اخذ پروانه وکالت دادگستری که با حضور حجت‌الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد، پس از بررسی وضعیت وکالت در استان گیلان و تبادل نظر راجع به مسائل و مشکلات وکلا و همچنین نقش و جایگاه وکیل در روند دادرسی و ملاحظه آمار پرونده‌های ورودی استان و تعداد پرونده‌های دارای وکیل، با اتفاق آرا برای سال‌جاری تعداد پذیرش کارآموزان وکالت، ۹۰ نفر تعیین شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان با بیان اینکه از ظرفیت اعلام شده ٢٧ نفر سهمیه ایثارگران و ٦٣ نفر سهمیه آزاد می‌باشد، یادآور شد: ظرفیت کانون وکلای دادگستری گیلان برای جذب کارآموز وکالت در آزمون وکالت سال گذشته نیز ۹۰ نفر بوده است.

وی بیان کرد: هنوز زمان برگزاری آزمون وکالت سال جاری به جهت شرایط خاص کنونی و شیوع کرونا قطعی نشده است.

به گزارش ایسنا؛ به متقاضیان وکالت پس از پذیرش در آزمون و احراز صلاحیت پروانه کارآموزی اعطا می‌شود و کارآموزان وکالت موظف هستند به مدت ١٨ ماه علاوه‌بر انجام تکالیف آموزشی، تحت نظر وکیل سرپرست به کارآموزی و وکالت بپردازند.