رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: ما شاهد واردات حجم عظیمی گوشت قرمز به داخل کشور معادل ۵۳ میلیون دلار هستیم در حالی‌که اگر به تعاونی دامداران استان گیلان باور داشته باشیم و از آنان حمایت کنیم دیگر نیازی به واردات نداریم.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، هادی تیزهوش تابان، با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های مورد نیاز صادرات به آن شکلی که باید باشد در کشورمان مهیا نشده است اظهار داشت: با تکمیل و اتصال هر چه سریع‌تر راه‌آهن استان گیلان به بندر کاسپین امکان ترانزیت حجم زیادی از کالاها برای کشورمان فراهم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه باور دولت به امر صادرات را یکی از پیش شرط‌های موفقیت در این حوزه تلقی کرد و ابراز داشت: آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و آن‌چه را که برای پیشرفت و توسعه امر صادرات لازم است باید در خدمت این هدف قرار گیرد اما در حال حاضر چنین وضعیتی را ما در آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها نمی‌بینیم.

تیزهوش تابان با تأکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی آماده کردن زیرساخت‌های توسعه صادرات ذکر شده است عنوان کرد: ما شاهد واردات حجم عظیمی گوشت قرمز به داخل کشور معادل 53 میلیون دلار هستیم در حالی‌که اگر به تعاونی دامداران استان گیلان باور داشته باشیم و از آنان حمایت کنیم دیگر نیازی به واردات نداریم.

وی بسترسازی برای تولید بسیاری از کالاها و محصولات در داخل کشور و تکیه بر ظرفیت‌های بومی را از جمله مؤلفه‌های مورد بحث راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: باید روی آن‌چه که از خارج کشور وارد می‌شود تمرکز کنیم به این معنی که با تجهیز و فراهم کردن امکانات لازم زمینه تولید و اشتغال در کشور فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان منطقه آزاد انزلی و امکانات بسیار خوبی که در این منطقه فراهم شده است را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ترانزیت ثروتی برای کشور است بنابراین با تکمیل راه‌آهن گیلان و اتصال آن به بندر کاسپین امکان ترانزیت حجم عظیمی از کالاها برای کشور فراهم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با تأکید بر اینکه تکمیل فازهای نهایی پروژه ریلی آستارا ـ آستارا و اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان، فرصت خوبی برای توسعه مراودات تجاری بین ایران و کشورهای همسایه فراهم می‌کند عنوان کرد: حذف قوانین بازدارنده صادراتی باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

تیزهوش تابان برنامه‌ریزی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن را متذکر شد و با بیان اینکه در حال حاضر بهترین و مؤثرترین اقدام برای جهش تولید افزایش سهم صادراتی کشورمان در بازارهای جهانی است، تصریح کرد: باید با ایجاد تسهیلات در قوانین و مقررات به تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای رونق و جهش تولید بپردازیم.