انتقاد امام جمعه انزلی از شورای شهر:
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ۲۰:۱۷ چاپ

امام جمعه بندرانزلی ضمن انتقاد از عدم انتخاب شهردار این شهر گفت: مگر انتخاب شهردار چقدر زمان لازم دارد و بعضی‌ها به جای طرح دیدگاه‌ها، جلسات را ترک می‌کنند؟

گیل خبر/  حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) "مَن لَم یَتَّقِ وُجُوهَ النّاسِ لَم یَتَّقِ اللّه" اظهار کردند: کسی که از مردم پروا نمی‌کند او از خدا هم پروا ندارد؛ یعنی بهره مندی از تقوای الهی یک نشانه و علامتش این است که انسان از مردم حیا و شرم کند و در منظر دیگران مرتکب گناه و معصیت نشود.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک ولادت حضرت علی بن موسی رضا(علیه‌السلام)، تصریح کردند: از برنامه‌های اجرا شده تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله حضور خدام و پرچم متبرک در قالب کاروان زیر سایه خورشید مایه برکت هرچه بیشتر و رفع مشکلات و بیماری‌ها و گسترش معنویت در جامعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: هر وقت که فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم دوچندان می‌شود، برخی جریانات و عناصر فرصت طلبِ عموما خائن، با اتکاء به راهبردهای دشمنان نظام با نامه نگاری، توئیت زدن و ... به دنبال تحقق آمال و آرزوهای نفسانی خود به صورت سازمان یافته هستند و این اقدامات جهت انحراف افکار عمومی از ریشه‌یابی درست مشکلات، دو قطبی‌ سازی‌های کاذب برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه و وادار کردن افراد انقلابی به واکنش‌های عجولانه و احیاناً افراطی است.

ایشان به تصریح چند هدف اصلی این افراد از انجام این اقدامات پرداختند و افزودند: هدف کوتاه مدت آنها، تشدید نارضایتی عمومی به جای پاسخگویی به مردم، نادیده انگاشتن سهم تقصیر خود و جریان‌های سیاسی خود در اوضاع کنونی کشور و چراغ سبز نشان دادن به آمریکایی‌ها برای تشدید اقدامات و فشار حداکثری است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: هدف طولانی مدت آنها نیز کاهش مشارکت مردم در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری است، بدون اینکه پاسخ دهند طی سی و چند سالی که دولتها(دولت‌های سازندگی، اصلاحات، چهارسال دوم بعد از اصلاحات و الان هم تدبیر و امید) در اختیارشان بوده چه کرده‌اند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: هدف دیگر آنها نیز، هنجارسازی برای مذاکره با آمریکای جنایتکارِ بد عهد، قاتل سردار حاج قاسم سلیمانی است؛ برای دستیابی به این اهداف اینگونه استدلال می‌کنند که کشور دچار مشکلات مزمن اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و دولتها از حل این مشکلات عاجزند، در نتیجه القا می‌کنند که مقصر اصلی رهبری است‌.

ایشان تاکید کردند: اعم این مشکلات نظیر تورم، بیکاری، کاهش تولید، گرانی و... محصول سیاستگذاری و اجراهای ضعیف و غلط همین مجریان و ناظران دولت‌هاست! مقام معظم رهبری بارها در جلسات عمومی و خصوصی رهنمودها و تذکرات لازم را بیان نموده‌اند اما گوش ندادند که یک نمونه بارز آن برجام است که اگر شروط رهبری را که به دروغ گفتند رعایت کردیم، رعایت می‌کردند نتیجه‌اش اینگونه نمی‌شد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: بنابراین این اشخاص و جریانات خود باید پاسخگوی این ناتوانی و کاستی‌ها و معضلات ایجاد شده باشند، در مصداق کوچک و شهرستانی می‌توان به عملکرد شوراهای شهر توجه کرد؛ در بندرانزلی شورایی انتخاب می‌شود که نمی‌تواند شهردار انتخاب کند، آیا مقصر این هم نظام است؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین عملکرد شورای شهر در انتخاب شهردار را بسیار ضعیف دانستند و عنوان کردند: چند روز پیش اعضای شورای شهر را دعوت کردم و تاکید کردم نسبت به انتخاب شهردار بیش از این تعلل نشود، ما در انتخاب شخص نظری نداریم و باید بر اساس معیارهای خودتان هر فردی را که تشخیص می‌دهید انتخاب کنید تا این بحث دیگر ادامه پیدا نکند و آنها قول دادند روز گذشته در جلسه‌ی شورا حتما شهردار را انتخاب می‌کنند؛ اما به قولی که به بنده دادند عمل نکردند و این عدم پایبندی و بی تعهدی آنها مایه تاسف است.

ایشان افزودند: مگر نمی‌دانند که برای برگزاری هر جلسه‌ی شورای شهر چقدر هزینه مادی و معنوی صرف می‌شود که بدون احساس مسئولیت جلسه را ترک می‌کنند یا حضور پیدا نمی‌کنند؟ پشت پرده‌های ‌جریانان سیاسی و بعضی مسائل دیگر را کاری نداریم و در خوش‌بینانه ترین حالت باید بگوییم که توان اداره این مسئولیت را ندارند، بهتر است آنهایی که تعهد لازم ندارند از این مسئولیت استعفا بدهند و بروند.

امام جمعه بندرانزلی مطرح کردند: مگر انتخاب شهردار چقدر زمان لازم دارد و چرا بعضی‌ها به جای طرح دیدگاه‌ها، جلسات را ترک می‌کنند؟ حالا خوب است که اینها ائتلاف بودند، اگر اختلاف بودند چه می‌خواست بشود.