امام‌جمعه رشت با بیان اینکه برای فرهنگ ایرانی اسلامی ما گیلانی‌ها ننگ است که سگ گردانی رواج پیداکرده است، گفت: ما باید با این فرهنگ‌های وارداتی مقابله کنیم و این موضوعی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

گیل خبر/ به نقل از فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی با تبریک میلاد باسعادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) اظهار کرد: آمدن امام رضا (ع) به ایران ثمرات زیادی داشته و امروز چشم‌وچراغ ملت ایران در مشهد هستند چراکه امام رضا در قلب ملت ایران قرار داشته و مردم ما به این امام همام ارادت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به برکات سفر به مشهد مقدس تصریح کرد: با آمدن امام رضا (ع) به ایران خدمات زیادی در ایران انجام شد مانند قیام‌های شیعی، کاهش ظلم عباسی به مردم و عرضه جایگاه امامت با مناظرات علمی امام رضا (ع) در برابر رهبران نیا.

فلاحتی فروپاشی آمریکا در آینده‌ای نه‌چندان دور را بشارت داد و افزود: آمریکا در تدبیر مسئله کرونا ناموفق بوده و ضعیف‌ترین کشور در مقابله با کرونا بود این را خطاب به آنان می‌گویم که هنوز سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند.

وی ظلم آمریکا به مردمش و بدهکاری‌های سرسام‌آوری که در دنیا دارد را از عوامل فروپاشی دانست و افزود: با سرکار آمدن مدیران نالایقی که در آمریکا حضور دارند تحلیلگران فروپاشی آمریکا را نزدیک می‌دانند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه مردم گیلان مردمی فهیم، عاقل، بلند منش و بلندنظر بوده و مردم استان‌های دیگر با علم به فهم دانایی و فرهنگ اسلامی و بومی ما، به گیلانیان احترام می‌گذارند بیان کرد: نجابت یکی دیگر از ویژگی‌های مردم گیلان بوده که گاهی این نجابت مورد سوءاستفاده دشمن قرارگرفته چراکه دشمنان تلاش می‌کنند فرهنگ دینی و بومی ما را مورد هجمه قرار بدهند.

فلاحتی با اشاره به اینکه تاریخ نشان می‌دهد که گیلان پناهگاهی برای فرزندان معصومین بوده گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا فرهنگ عجین شده گیلانیان با فرهنگ اسلامی را مورد هجمه قرار داده و می‌خواهند این فرهنگ عجین شده را از ما بگیرند تا با فرهنگ وارداتی با آن مقابله کنند.

وی با ابراز تأسف از سگ گردانی در گیلان بیان کرد: متأسفانه در دست زن مسلمان همراه فرزند، یک سگ هم دیده می‌شود و سگ گردانی یک فرهنگ شده و باید با آن مقابله کرد من از مردم و خانواده‌های مسلمان کمک می‌گیرم چراکه فقط نمی‌توانیم از نیروی انتظامی بخواهیم که فقط با بگیروببند با آن مقابله کند، مردم ما نیز باید با این فرهنگ وارداتی مقابله کنند.

امام‌جمعه رشت با ابراز تعجب از توجیهات خانواده‌ها برای شستشوی بهداشتی با این حیوانی که از نگاه اسلام عین نجاست محسوب می‌شود، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر فقط با نگاه قهری و انتظامی محقق نمی‌شود، مردم هم مسؤول هستند چراکه مردم باید با سگ گردانی در آپارتمان‌نشینی مقابله کنند.

فلاحتی با بیان اینکه افرادی که به سگ گردانی گرایش پیدا کردند دشمنان ما نبوده بلکه از روی جهل انجام می‌دهند، تصریح کرد: ما باید با این فرهنگ‌های وارداتی مقابله کنیم و این موضوعی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد، گردشگرانی که از استان‌های دیگر می‌آیند و چنین ظواهری را از فرهنگ گیلانی می‌بینند تعجب می‌کنند، برای گیلانی‌های با فرهنگ، این موضوع غیرقابل‌پذیرش است.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ ایرانی اسلامی ما گیلانی‌ها ننگ است که سگ گردانی رواج پیداکرده است، افزود: باید با این موضوع مقابله کرد و مردم باید در امربه‌معروف و نهی از منکر نیز در این امر کوشا باشند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به جایگاه شرم، حیا و عفت در برابر خدا، بیان کرد: اگر انسان باور کنید که در هر فکر، باور، اعتقاد، عمل و فعالیت خدا ناظر بر اعمال اوست، راه رستگاری و هدایت را بر خود بازکرده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه بنده به خدای بزرگ و اینکه انسان همواره در تیررس خدای باری‌تعالی قرار دارد، گفت: انسان باید مراقب باشد تا مرتکب گناه نشود و این نسخه‌ای است که اولیای خدا برای مؤمنین بیان کرده‌اند.

فلاحتی با اشاره به تفاوت عمل به گناه و صرف فکر به گناه افزود: اگرچه فکر به گناه بار حقوقی ندارد اما در آن لحظات از خدا دور می‌شویم و دوری از خدا انسان را به پرتگاه روانه می‌کند.