سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی فردا ( پنجشنبه) کاهش نسبی دما را در استان شاهد خواهیم بود و از روز جمعه دوباره افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

گیل خبر/ شبنم هادی نژاد غروب چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار به منطقه است ؛ بر این اساس  تا روز جمعه  روند افزایش ابر ، کاهش نسبی دما تا چهار درجه سانتی گراد ، بارندگی ، وزش باد (پاره‌ای نقاط موقتی شدید) و رعد و برق مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: به تدریج از روز جمعه تا پایان هفته آینده غالباً جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: برای روز پنجشنبه آسمان استان؛ قسمتی ابری تا ابری ، مه آلود ، کاهش نسبی دما ، بعضی ساعات بارندگی ، رعد و برق و وزش باد پاره‌ای نقاط موقتی شدید و برای روز جمعه کمی تا نیمه ابری،  افزایش نسبی دما بعضی نقاط افزایش ابر و احتمال رعد و برق و بارندگی پراکنده و وزش باد جنوبی از اواخر وقت ( در ارتفاعات و دامنه ها)پیش‌بینی می‌شود.

هادی نژاد بیان کرد : طی دو روز آینده دریا برای شنا گاهی نامناسب  است.

وی همچنین به بیشینه و کمینه دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و بیان کرد: طی شبانه روز گذشته  بندرانزلی با ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و دیلمان ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و کمترین دمای استان را به خود اختصاص داده اند.

  به گفته سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان ؛  دمای رشت بین ۱۸ تا ۳۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

 

ایرنا