مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی و ناکامی که حالا دنبال دریافت غرامت از ایران است، در لایحه دفاعی خود ادعای جالبی را مطرح کرده است.

گیل خبر/ مارک ویلموتس مدعی است ایران به برند او در دنیا آسیب زده و به همین دلیل پول خود را کامل می خواهد.

به گزارش طرفداری، پرونده ایران و مارک ویلموتس به روزهای تصمیم گیری نزدیک می شود. یک دعوای حقوقی میان یک مربی بلژیکی و فدراسیون فوتبال ایران که رای فیفا برنده و بازنده اش را تعیین می کند.

ادعای ویلموتس در لایحه دفاعی
ویلموتس به عنوان شاکی مدعی است ایران باید تمام پول قرارداد سه ساله اش را بپردازد و در نقطه مقابل فدراسیون فوتبال ایران مدعی است ویلموتس حتی 300 هزار دلار هم اضافه گرفته و باید این پول را برگرداند. البته فدراسیون فوتبال حاضر است همان غرامت سه ماهه را به ویلموتس بدهد ولی این مرد بلژیکی است که کوتاه نمی آید و می گوید؛ ایران به برند من آسیب زد.

 به گفته یک منبع آگاه، در دفاعیه ویلموتس آمده است: فدراسیون فوتبال ایران باعث شد اعتباری که در فوتبال دنیا به دست آورده بودم، تخریب شود و شاید دیگر نتوانم با تیم ملی کشوری قرارداد ببندم. به همین دلیل آنها باید دستمزد هر سه سال من را پرداخت کنند.

حکم فیفا بستگی به لایحه های دفاعی وکلا دارد
این فقط ادعای ویلموتس است و شاید فیفا اصلا این ادعا را قبول نکند. برخلاف جوی که این روزها در فوتبال ایران به راه افتاده، هنوز پرداخت غرامت 6 میلیون یورویی به ویلموتس قطعی نیست و او فعلا ادعای دریافت این پول را کرده و اگر وکلای فدراسیون فوتبال به خوبی از ایران دفاع کنند، احتمال دارد فیفا همان بند سه ماه غرامت را در نظر بگیرد و ما را فقط به پرداخت سه ماه خسارت محکوم کند چرا که در قرارداد آمده اگر هر کدام از دو طرف قرارداد را فسخ کنند، حقوق سه ماه باید به ویلموتس پرداخت شود.

مارک ویلموتس: آنها تمرکزم را به هم زدند
ویلموتس البته پیش از این هم به یک شخص که برای میانجی گری اقدام کرده بود، مشابه همین حرف ها را زد. ویلموتس گفته در تمام مدتی که باید برای دو بازی مقابل بحرین و عراق آماده می شدم، آنها تمرکزم را به هم زدند، آنها هر روز یک وعده دروغ در مورد پرداخت دستمزد من می دادند و هیچ وقت هم وعده های شان به واقعیت تبدیل نمی شد. همین بد قولی ها تمرکز من را به هم زد تا ایران به بحرین ببازد و در ادامه وقتی به خاطر پرداخت نشدن دستمزدم، زمان مناسب برای بازی با عراق را از دست دادیم، قراردادم را یک طرفه فسخ کردم اما آنها با پرداخت پول دوباره من را روی نیمکت ایران نشاندند و باخت با عراق در حالی که نه تیم آماده بود و نه من تمرکز داشتم، به برند من آسیب وارد کرد.

تنها برگ برنده فدراسیون فوتبال در دعوا با ویلموتس
همین نشستن روی نیمکت تیم ملی، بهانه دست ایران داد تا به فیفا اعلام کند تصمیم ویلموتس مبنی بر فسخ قرارداد به خاطر پرداخت نشدن دو قسط اول و دوم مبلغ قراردادش جدی نبود. فدراسیون در لایحه دفاعی خود نوشته؛ اگر ویلموتس قصد همکاری نداشت چرا پس از اعلام فسخ قرارداد، دو میلیون یورو پول گرفت و مقابل عراق روی نیمکت تیم ملی نشست؟ این تنها برگ برنده فدراسیون در قبال ادعای ویلموتس است.

تفاوت کارلوس کی روش و مارک ویلموتس
صد البته این ادعای ویلموتس بیشتر به توجیه و بهانه شبیه است. کارلوس کی روش هم سال ها در ایران بود و بارها پولش عقب افتاد اما هرگز نگفت نگرفتن پول تمرکزم را به هم زد. او بدون پول هم برای اعتبار فنی خودش تلاش می کرد اما ویلموتس می خواهد مشکلات مالی را بهانه کند تا شکست های تیم ملی را به گردن نگیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code