هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول؛
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۲۳:۰۷ چاپ

گیل خبر/ تیم‌های قشقایی شیراز و سپیدرود رشت در هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور حساس ترین بازی بین تیم های پایین جدول را برگزار کردند که در نهایت شاگردان ابراهیم طالبی با نتیجه یک بر صفر  توانستند با یک پیروزی شیرین و کسب 3 امتیاز، نفس راحتی بکشند و شرایط خود را در جدول رقابت ها بهتر کنند.

 قشقایی شیراز تا قبل از این بازی از 26 بازی گذشته خود توانسته بود با کسب 29 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار داشته باشد، در صورت شکست و با توجه به اتفاقات فوتبالی حتی این وضعیت را داشت که تا رده شانزدهم نیز سقوط کند و این می توانست زنگ خطر جدی برای این تیم باشد که در نهایت این گونه نشد و آنها توانستند با غلبه بر سپیدرود ، امتیازات خود را به 32 رسانده و حریف مستقیم خود را پشت سر بگذارند.

اما در آن سیو میدان نادر دست نشان و سپیدرود رشت قرار داشتند که هم چنان سایه سقوط را بر سر خود می بینند و هفته به هفته نیز این سایه هولناک تر از قبل می شود. آنها در نهایت با این شکست هم چنان در امتیاز 26 باقی ماندند.

 

تیم فوتبال داماش گیلانیان در رقابت های لیگ دسته اول کشور در یک بازی خانگی، مغلوب خوشه طلایی ساوه شد.

در جریان این مسابقه که سه شنبه شب در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار شد، تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه با نتیجه یک بر صفر برابر تیم داماش گیلانیان به برتری دست یافت تا با کسب این سه امتیاز خارج از خانه، همچنان جزء تیم های صدرنشین باقی بماند.

این دیدار، از هفته بیست و هفتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور و طبق پروتکل بهداشتی، بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

در نیمه اول این دیدار  گرچه دو تیم یک بازی متعادلی را از خود به نمایش گذاشتند اما تیم داماش با توجه به شرایزط میزبانی و آشنایی با زمین مسابقه و همچنین آشتنایی با شرایط آب و هوایی، بیشتر از حریف خود بر میدان تسلط داشت اما در نهایت نتوانست از این تسلط خود سود ببرد و این نیمه بدون رد و بدل شدن گلی با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

در نیمه دوم نیز با توجه به اخراج دو بازیکن از داماش گیلانیان، تیم خوشه طلایی ساوه بر بازی تسلط بیشتری یافت و سرانجام توانست در دقیقه ۷۰ توسط محمد قنبری به گل برتری دست یابد تا برنده این دیدار سخت باشد و هر سه امتیاز این بازی را تصاحب کند.

قضاوت این دیدار را، سعید لهراسبی با کمک های علی رعیت و مجتبی قاسمی برعهده اشتند که ابوالفضل دوستی به عنوان داور چهارم و حسین نیرویار به عنوان ناظر گروه داوری در این بازی حضور  یافتند.

 

در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور تیم‌های ملوان بندرانزلی و بادران تهران به مصاف هم رفتند که در نهایت و بعد از 90 دقیقه تلاش، شاگردان اکبر میثاقیان با نتیجه 2بر0 پیروز میدان شدند تا سه امتیاز بسیار شیرین را کسب نمایند.

ملوان که تا قبل از این بازی با کسب 24 امتیاز در رده هفدهم جدول قرار داشت و شرایط بسیار نگران کننده‌ای برای این تیم وجود داشت، در اولین بازی که اکبر میثاقیان را بر روی نیمکت خود دید، توانست به یک پیروزی شیرین دست یابد و امتیازات خود را به 27 برساند و بالاتر از علم و ادب تبریز و سپیدرود رشت و هم امتیاز با رایکابابل و به دلیل تفاضل گل کم‌تر در رده شانزدهم قرار گرفت تا امیدوار به ادامه رقابت‌های لیگ باشد.

اما در آن سوی میدان بادران تهران به همراه فرهاد کاظمی قرار داشتند تیمی که می‌توانست با این پیروزی جمع امتیازات خود را به 44 رسانده و هم چنان امیدوار به صعود باشد، اما با این شکست امیدهای خود را کم رنگ‌تر از گذشته دید، اگر چه هنوز برای نا امید شدن خیلی زود است و فاصله امتیازی آنها با تیم های دوم جدول یعنی خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک تنها 7 امتیاز بوده و در هفت بازی آینده می تواند هم چنان امیدوار باشد، ولی این کار به دلیل وجود چندین تیم در بالای جدول بسیار سخت خواهد بود .