با حضور معاون علمی رئیس جمهور؛
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۰۹:۲۷ چاپ
افتتاح نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه گیلان

بنابر اعلام رئیس مرکز رشد فناور دانشگاه گیلان، در نمایشگاه محصولات فناورانه این دانشگاه که ۵۰ دستاورد برتر در طی این چند سال به معرض نمایش گذاشته شده است با حضور معاون علمی فناوری دانشگاه گیلان افتتاح شد.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز از محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه گیلان بازدید کرد.

 

 

به گفته رئیس مرکز رشد فناوری دانشگاه گیلان در این نمایشگاه یک روزه ۵۰ محصول و دستاورد فناور از بین ۱۰۰ محصول برتر و در چهار دسته به دید عموم گذاشته شده است.

دانشجویان و اعضای هئیت علمی دانشگاه گیلان هرساله محصولات و اختراعات فناورانه مختلف و متفاوتی را انجام و یا آن را توسعه می‌دهند و بنابر اعلام حماد ذرعی، فروش هرساله نمایشگاهی در این خصوص برگزار و محصولات فناورانه اعضا هئیت علمی و دانشجویان دانشگاه گیلان به نمایش گذاشته می‌شود.

دانشگاه در طی این چند سال دستاوردهای مختلقی در اکثر حوزه‌های علمی به دست آورده و به گفته رئیس مرکز رشد فناور دانشگاه گیلان در این نمایشگاه ۵۰ دستاورد برتر در طی این چند سال به معرض نمایش گذاشته شده است.

به گفته ذرعی فروش دستاوردهای شرکت‌های فنی مهندسی فناور مستقر در دانشگاه گیلان، دستاوردهای دانشگاه گیلان در ایام کرونا و دستاوردهای شرکت های مستفر در مرکز رشد از جمله مهم‌ترین دستاوردهای مهم در این نمایشگاه بوده است.

 

 

فاز اول این پروژه، احداث ساختمان ستادی طرح جامع شامل ساختمان اداری به مساحت ۸۸۰ متر و احداث زیرساخت هشت هکتار از محوطه طرح پارک علم و فناوری گیلان شامل خیابان کشی‌، محوطه سازی، جمع آوری آب‌های سطحی و تاسیسات زیربنایی است که اجرای آن از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.

 اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این فاز، ۵۵ میلیارد ریال برآورد شده که ۵۲ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

 

 

 افتتاح  سوله‌های کارگاهی و راه‌اندازی کارگاه‌های شرکت‌های فناور، بازدید از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و فناور، بازدید از شرکت دانش بنیان قوای محرکه فرزانگان، بازدید از محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه‌ آزاد‌ رشت، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، بازدید از محل احداث کارخانه نوآوری گیلان، بازدید از پرنده دوزیست، حضور در آیین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان و نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی رییس جمهوری به گیلان است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code