رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۲۳:۲۳ چاپ

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ورود مسافران تابستانی باعث تشدید شیوع بیماری کرونا در استان می‌شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و گردشگاه‌ها الزامی است.

گیل خبر/ ارسلان سالاری روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: تعطیلات روزهای گذشته باعث افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان شده و مهمترین نگرانی ما، عادی انگاری بیماری کرونا توسط مردم است.

وی بیان کرد: بیماران مسن، دیابتی و دارای فشار خون بالا باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک در جلسات و تجمعات الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اکنون بیشتر تلاش می کنیم تا زنجیره انتقال و تکثیر ویروس را در جامعه قطع کنیم و این امر با رعایت فاصله گذاری توسط مردم، کنترل و پایش‌ های بهداشتی محقق خواهد شد.

ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر خود کرده، از همان روزهای نخست شیوع، استان گیلان را هم به شدت متاثر کرد و باعث تعطیلی اجتماعات مردمی، فروشگاه ها، مدارس و دانشگاه ها شد.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.