گیل خبر/ سرویس استانی: نشست خبری آئین شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با حضور علی باستی رئیس هیات مدیره و دانیال سمیعی مدیرعامل این صندوق برگزار شد.

علی باستی رئیس پارک علم و فناوری و رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان در این نشست خبری ابراز داشت: این صندوق سه شنبه هفته جاری با سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی با  تشریح برنامه های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به گیلان خاطر نشان کرد: افتتاح چهار سوله "استقرار چهار شرکت فناور" در مجتمع تحقیقاتی نیمه صنعتی فشتام در کیلومتر ۱۰ جاده رشت به تهران، بازدید از نمایشگاه پژوهش های علمی و فناوری پارک علم و فناوری گیلان، بازدید از پیشرفت پروژه شهرک علمی و فناوری، بازدید از کارخانه نوآوری و نشست در استانداری گیلان از جمله برنامه های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به این استان در هفته جاری است.

در ادامه نشست مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با اشاره به این که  هم اکنون هفت طرح در صندوق پژوهش و فناوری استان آماده سرمایه گذاری است خاطرنشان کرد:  این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی ، نرم افزار و گردشگری با ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آماده سرمایه گذاری است.

دانیال صابر سمیعی در ادامه گفت: آذرماه سال گذشته فعالیت رسمی صندوق آغاز شد ولی دفتر صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان به‌صورت رسمی در این هفته افتتاح می‌شود و کارش را رسماً شروع می‌کند. پایگاه این صندوق در گیلان است اما فقط محدود بهاین استان نیست و در استانهای دیگر نیز می تواند فعالیت کند. 

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان با اشاره به سرمایه ثبتی این صندوق با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اظهار داشت: اکنون مجموع اعتبارات در قالب "تسهیلات، عاملیت، کارگزاری ، ضمانتنامه ، سرمایه گذاری"  بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال است.

صابر سمیعی در ادامه گفت: با بیان اینکه  تمرکز فعالیت صندوق بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان است اما محدود به این شرکت‌ها نمی‌شود، سرمایه گذاران می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند گردشگری و پسماند سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که صندوق تمامی کارهایی که بانک‌ها به جزء سپرده گذاری را  انجام می‌دهند ابراز داشت: این نحوه سرمایه گذاری در واقع نوعی شریک شدن در سود و زیان سرمایه گذار است. اگر طرحی در این صندوق با سرمایه گذاری ۲۰ درصدی فعالیت خود را آغاز کند دولت مابقی سرمایه را تأمین کرده و در سود و زیان طرح شریک خواهد بود.

سمیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم منابع این صندوق هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه به دنبال جذب ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری تا پایان امسال هستیم، گفت: اولویت ما و دولت سرمایه گذاری کوچک بوده اما بیشتر به دنبال جذب سرمایه‌های بزرگ هستیم.

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code