معاون دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به آغاز عملیات احداث خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک از امروز به دستور حسن روحانی نوشت: ان‌شاالله در اسفند ۹۹ ایران ما ظرفیت آن را خواهد داشت که از جاسک، روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر کند.

گیل خبر/ علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«در این ‎سال سخت وطن و در تاریخ پر تب و تاب ‎نفت ایران، امروز، روز لبخند و امیدواری است؛ روزی سترگ برای ‎امنیت ملی ایران.

‏امروز به دستور ‎روحانی، عملیات لوله‌گذاریِ راهبردی‌ترین طرح صادرات نفت ایران آغاز شد؛ طرحی که به جهان اطمینان می‌دهد، ایران در هر وضعیت ‎خلیج فارس، نفت مشتریانش را تامین خواهد کرد.

‏در پنجشنبه‌ای دیگر از ‎پنجشنبه‌های افتتاح، احداث خط انتقال هزار کیلومتری نفت از گوره در بوشهر به بندر جاسک هرمزگان، در سوی شرقیِ ‎تنگه هرمز آغاز شد. رویدادی تاریخی که سبب می‌شود نفت ما تنها از یک سوی تنگه، به مشتریان تحویل داده نشود و جاسک پایانه‌ی جدید صادرات نفت ایران باشد.

‏در این ابرپروژه‌ی ملی، ۹۵% خدمات، تجهیزات و کالاها، ایرانی است و همه‌ی پیمانکاران و مشاوران این طرح راهبردی نیز ایرانی هستند. با تمرکز زدایی از پایانه‌های صادراتی کشور، توسعه‌ی ‎سواحل مکران شتاب بیشتری خواهد گرفت.

‏ان‌شاالله در اسفند ۹۹ ایران ما ظرفیت آن را خواهد داشت که از جاسک، روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر کند. جهان به خوبی می فهمد و می‌داند که امروز چه رخ داد، امید که انصاف و وطن‌خواهی مخالفان دولت نیز اجازه دهد تا شهروندان ایرانی نیز از این رویداد ملی به خوبی آگاه شوند.»

 
 ایسنا