سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش بین هفت تا ۱۲ درجه سانتی گراد دمای هوا استان تا اوایل هفته آینده خبر داد.

گیل خبر/ شبنم هادی نژاد غروب چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اواخر وقت روز پنجشنبه با گذر امواج کم و بیش ناپایدار احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از روز جمعه با ورود تدریجی توده هوای خنک به منطقه، شرایط برای کاهش دما،   بارندگی، وزش باد گاهی شدید و احتمال رعد و برق تا روز یکشنبه مهیاست؛ ضمن آنکه کاهش دما برای روزهای شنبه و یکشنبه محسوس تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از عصر پنجشنبه تا شنبه به تناوب، وزش باد در استان مورد انتظار است، ادامه داد: از روز جمعه تا یکشنبه در بیشتر ساعت ها شاهد آسمان ابری در استان هستیم و بارندگی در بعضی نقاط شدید بویژه برای ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود.

هادی نژاد  تصریح کرد: باتوجه به پیش بینی وضعیت جوی یاد شده طی روزهای پیش رو و در زمان فعالیت این سیستم جوی احتمال خسارت به سازه های سست بنیان و شکستن درختان و سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی موقت نیز در استان وجود دارد.

وی همچنین بیشترین و کمترین دما در استان را طی شبانه روز گذشته به ترتیب مربوط به منجیل با ۳۷ درجه سانتی گراد و ماسوله با ۱۵ درجه سانتیگراد عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت:طی شبانه روز  گذشته دمای شهر رشت نیز بین ۲۱ تا ۳۴ درجه سانتی گراد نوسان داشته است.