گیل خبر گزارش می دهد؛
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۷:۳۰ چاپ

گیل خبر/ سرویس سیاسی: استفاده از شبکه‌ اجتماعی توییتر یکی از مزیت‌های دوران جدید است که بسیاری از سیاستمداران نیز از آن بهره می‌برند با وجود اینکه توییتر از سال ۸۸ در ایران فیلتر است اما اکثر مسئولان بلندپایه کشور از آن به عنوان ابزار ارتباط با مردم و بیان نظرات خویش استفاده می‌کنند. در این بین حساب های توییتر رهبر معظم انقلاب، حسن روحانی، قالیباف و آذری جهرمی فعالترین حساب های توییتری بین مسئولین بلندپایه را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر سران قوا و تعداد زیادی از وزیران، بالغ بر ۲۳۰ نماینده مجلس یازدهم نیز در توییتر فعال هستند. البته توییتر نمایندگان جدید مجلس عمدتا از یکسال تا ۶ ماه پیش فعال شده و تنها چند نفر از آن‌ها از مدت‌ها قبل در توییتر فعالیت داشته‌اند.

در بین نمایندگان گیلان جبار کوچکی نژاد عنوان پرمخاطب ترین نماینده گیلان را به خود اختصاص داده است. انتقادات بی پرده و بدون لکنت از دولت کلید واژه توییت های اوست. پس از کوچکی نژاد پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود قرار دارد که در مدت کوتاهی توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. طرح مشکلات منطقه ای و استانی و ارائه راهکار برای معضلات پیش رو شاکله توییت های محمدنژاد را تشکیل می دهد. در رده سوم پرمخاطب ترین نمایندگان گیلان در توییتر، احمد دنیامالی نماینده انزلی و رئیس مجمع نمایندگان گیلان قرار دارد. تحت فشار قرار دادن نهادهای اقتصادی برای کاستن از مشکلات معیشتی مردم دغدغه اصلی دنیامالی در توییتر است.

در این بین نمایندگانی چون مهرداد چگینی، حسن محمدیاری، سید علی آقازاده، غلامرضا مرحبا، محمد صفری و محمدرضا احمدی نیز در موضوعات مهم از تریبون توییتر برای اظهار نظر، شفاف سازی و مطالبه گری بهره می برند اما تاکنون آنطور که باید نتوانسته اند در جذب مخاطب موفق باشند.

بهروزی فر، دلخوش و فرخی از معدود نمایندگان گیلان هستند که تا کنون فعالیتی در توییتر نداشته اند.   

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code