نماینده صومعه سرا با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس درباره موضوعات اداری مجلس گفت: شاهد تغییر و تحولاتی در بین دبیران کمیسیون‌ها هستیم که این نوع عملکرد هیات رئیسه در بیرون بازتاب خوبی نخواهد داشت.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در تذکری با استناد به مواد ۲۲ و ۲۳ و ۶۳ آیین نامه گفت: طبق ماده ۶۳ رئیس مجلس اختیاراتی دارد که ما هم در آن بحثی نداریم. اما درباره دبیران و برخی کارکنان مجلس تصمیماتی گرفته شده است که ممکن است به شأن مجلس آسیب بزند کما این که نوع عملکرد هیات رئیسه در بیرون از مجلس بازتاب‌های خوبی ندارد.

وی افزود: ما هم موافق برگزاری آزمون برای دبیران کمیسیون‌ها هستیم اما برای آن دسته از کسانی که با این شرایط سازگار نیستند. چون دبیرانی وجود دارد که سابقه ۳۰ ساله کار داشته و دو سه  ماه دیگر بازنشسته می‌شوند. پس چه دلیلی برای ممانعت از ورود آنها و منوط کردن آن به برگزاری آزمون وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس بیش از ۴۰۰ پرسنل دارد که سرگردان کردن آنها و الزام برگزاری آزمون درست نیست این رفتارها و جو ایجاد شده به مجلس ضربه وارد می‌کند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد ندانستن این تذکر گفت: نمی‌خواهم این جا در این باره توضیح دهم اما همانطور که شما گفتید این از اختیارات رئیس مجلس است ما هم رعایت می‌کنیم تا عدالت برقرار شود از همه ظرفیت‌های مجلس بهره گرفته و از کارمندان داخل مجلس استفاده شود.