معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: تعطیلی ۱۰۸ روزه تئاتر در شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا، با آغاز اجرای نمایش‌های خیابانی در استان به پایان رسید.

گیل خبر/ سید امیر مصباح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آغاز اجراهای تئاتر خیابانی با شعار «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا»  در تهران و چند استان دیگر، پایانی بر تعطیلی قریب به چهار ماهه اجراهای زنده در شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا است.
وی اظهار داشت:  در استان گیلان، ٧٠ اجرا توسط هفت گروه در شهرهای رشت، لاهیجان و آستانه اشرفیه میزبان علاقمندان به هنر تئاتر خیابانی هستند.
وی ادامه داد:  هیاهو/ نویسنده و کارگردان: ساحل احمد دوست،سین مثل سرباز/ نویسنده و کارگردان: احمد نیک‌قلب، دردسر رفتگر/ نویسنده و کارگردان: محمد جعفری‌لفوت، به من دست نزن/ نویسنده و کارگردان: امیر حامد، عروس باران/ نویسنده و کارگردان: محمود فرضی‌نژاد، حکم جلب/ نویسنده و کارگردان: هومن میرمعنوی و  زندگی با طعم پپرونی/ نویسنده و کارگردان: آرزو علیپور نمایش هایی هستند که در سه شهر یادشده به اجرا در می آیند.
اجرای خیابانی ( Street performance) گونه‌ای از هنرهای نمایشی است که از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود بایدها و نبایدهای زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان کرده‌اند.
با بروز بحران کرونا در گیلان ۲۰ آموزشگاه هنری، تماشاخانه های خصوصی و ۳۵ گروه نمایشی فعالیتشان در گیلان دچار وقفه شده بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code