گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی نشست هم اندیشی سمن های فعال گیلان با معاونت فرهنگی ، اجتماعی و  گردشگری این سازمان به منظور تدوین برنامه های اجتماعی و فرهنگی متناسب با جوامع محلی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

بنا بر این گزارش دکتر سید حجت مهدوی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به لزوم مشارکت سمن ها در برگزاری طرح های فرهنگی و علمی بیان کرد : نیاز است مبادی علمی و نظری اجتماعی سازمان های مردم نهاد در مرحله نخست ایجاد شود و با پایه گذاری مباحث علمی و فرهنگی به صورت عملیاتی و میدانی فعالیت ها دنبال شود.

وی با تاکید بر تاثیر گذاری سمن ها به عنوان یک بازوی اجرایی در سطح جامعه افزود : علی رغم اینکه بخشنامه ای برای بهره گیری از ظرفیت سمن ها تا کنون ابلاغ نشده اما با توجه به پایگاه و جایگاه سمن ها در سرعت بخشیدن به کارها و عملیاتی کردن آن ، سازمان منطقه آزاد انزلی در نظر دارد با تدوین طرح و برنامه های لازم از توانمندی سمن ها در افزایش توانمند سازی جوامع محلی استفاده کند.

معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد : هر کدام از سمن ها دارای تجاربی ارزشمند بوده که این تجارب و حمایت های سازمان باید در راستای تقویت بدنه جامعه مدنی بکار گرفته شود.

دکتر مهدوی مطالبه گری جوانان را یکی از راهکار های مناسب به منظور رفع مشکلات دانست و بیان کرد : مقام معظم رهبری به جوانان توصیه کرده و فرمودند که مطالبه گری کنید ، همه ما باید مطالبه گر باشیم و در یک چارچوب خاص آن را انجام بدهیم ، و این فرمایشات باید سرلوحه کار جوانان قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه حسن پور مدیر فرهنگی آموزشی هنری منطقه آزاد انزلی نیز گفت : در اجرای رویدادها و شتاب دهنده های فرهنگی سمن ها مطمئنا می توانند با بکار گیری تجارب خود به سازمان در این راستا کمک کنند و نیاز است طرح ها و ایده های مطرح شده ارزیابی ، سرمایه گذاری و حمایت شود تا اجرا شود و بازخورد آن در سطح منطقه ملموس باشد.

در پایان نمایندگان سمن های فعال گیلان نیز ظرفیت ها ، توانمندی ها و ایده های خود را مطرح و به منظور اجرای طرح های مشترک با سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام آمادگی کردند.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code